Stark Varg MX

Haha eigenlijk wel een maffe hobby ook he, maar voor mij is juist het mooie om te kijken wat er wel/niet lukt.

Stiekem ook wel jaloers op jouw versie van de hobby. Stuk beter voor de levensverwachting, al kan er met zo'n zandgrond als hierboven ook weinig misgaan eigenlijk.
Gekke is dat ik nu weer hier terecht komt omdat ik net google op ' Stark varg kenteken ' en dit de eerste hit is.

De 13.000 ongeveer die ik vond als aanschaf prijs vind ik meevallen als je het als een volwaardige vervanging van de WR450F vind / bekijkt.

Zonder kenteken zou je hem in NL van crossbaan naar crossbaan moeten vervoeren. Als er hier ( Portugal) een groepje crossers bij de pomp staan, in een afgelegen gebied heeft de helft geen kenteken. Boeit ook niemand iets.

Maar m'n CRF is de ideale berggeit voor touristen zoals ik , dus het mag bij dromen blijven.
Maar bij een filmpje over een wr250f en 450 wordt ik echt hebberig, dat blauw met wit 😍😋
 
Gekke is dat ik nu weer hier terecht komt omdat ik net google op ' Stark varg kenteken ' en dit de eerste hit is.

De 13.000 ongeveer die ik vond als aanschaf prijs vind ik meevallen als je het als een volwaardige vervanging van de WR450F vind / bekijkt.

Zonder kenteken zou je hem in NL van crossbaan naar crossbaan moeten vervoeren. Als er hier ( Portugal) een groepje crossers bij de pomp staan, in een afgelegen gebied heeft de helft geen kenteken. Boeit ook niemand iets.

Maar m'n CRF is de ideale berggeit voor touristen zoals ik , dus het mag bij dromen blijven.
Maar bij een filmpje over een wr250f en 450 wordt ik echt hebberig, dat blauw met wit 😍😋
Nog niks gehoord over dat er 1 een kenteken heeft gekregen en nogmaals zou ik ook niet weten wat je er mee moet.
Ze zouden einde van dit jaar een enduro aankondigen. Die zou dan een kenteken hebben en wat minder cross gericht. Of ze dan ook de accu groter maken weet ik niet. Voor hard enduro is de accu natuurlijk groot zat, maar het Nederlandse enduro werk in het diepe zand en hoge snelheid is wel wat anders.

Zouden ze de accu ipv 6,5 nou 10-15kW maken dan wordt het een leuke fiets voor jouw werk. Als er 30kg bij komt (verdubbeling accu en wat kenteken/verlichting grut) zit je aan CRF gewicht, maar nog steeds heel serieus capabel.

Dat zandterrein zoals hierboven wat rondkloten op lage snelheid, tegen bulten aangooien, sprintje hier en daar... Dan kan ik denk ik ca 3 uur doen.
 
Nog niks gehoord over dat er 1 een kenteken heeft gekregen en nogmaals zou ik ook niet weten wat je er mee moet.
Ze zouden einde van dit jaar een enduro aankondigen. Die zou dan een kenteken hebben en wat minder cross gericht. Of ze dan ook de accu groter maken weet ik niet. Voor hard enduro is de accu natuurlijk groot zat, maar het Nederlandse enduro werk in het diepe zand en hoge snelheid is wel wat anders.

Zouden ze de accu ipv 6,5 nou 10-15kW maken dan wordt het een leuke fiets voor jouw werk. Als er 30kg bij komt (verdubbeling accu en wat kenteken/verlichting grut) zit je aan CRF gewicht, maar nog steeds heel serieus capabel.

Dat zandterrein zoals hierboven wat rondkloten op lage snelheid, tegen bulten aangooien, sprintje hier en daar... Dan kan ik denk ik ca 3 uur doen.
Tja die 60 pk hoeft ook niet aangezien ik het nu met 22 ofzo doe en vaak 1/8 gas ofzo 🤷🏼‍♂️ .

De mountainbike heeft 0,5 kW en die trap ik niet in een dag leeg. Met 2 kW verdubbeld het gewicht bijna 😜, maar vermoed dat ik dat niet leeg krijg, zonder trappen erbij uiteraard.
Weet eerlijk gezegd ook niet zo wat een Talaria heeft en of ' men ' eerlijk is of het gebruik idd bij 45 km/hr is of de stiekeme 75 waarbij het geen brommer meer mag zijn.

Het gewicht icm de trekkracht zonder het gewiebel en de twijfel van moeten trappen lijkt me fantastisch.
Vanwege de hoge grondspeling van een mountainbike kan ik ook moeilijk met de voeten aan de grond, of je zet het zadel lager en zit als een gorilla op een minibike te trappen.

Maar gezien bovenstaande nieuws klungel ik dit jaar nog wel ff door 😋
 
Hoho 80 pk, de 60pk is de knakenversie :9
Maar ik snap inderdaad wel wat je bedoelt, voor jou veel te veel, maar het mooie is dat het blok helemaal niet zoveel zwaarder is dan 1 met minder vermogen. Wat nog mooier is dat 10-80pk volledig instelbaar is per 1 pk. Net als de motorrem 0-100%.
Je kunt dan 5 maps maken (welke in minder dan minuut volledig aan te passen zijn). Die 5 maps kun je tijdens het rijden mee schakelen.
Bijvoorbeeld in jouw situatie:
- 1: 10pk met 100% motorrem voor in en uit de camper.
- 2: 25pk om rustig zonder verassingen kruipdoor sluipdoor te doen.
- 3: 35 pk voor het redelijk vlotte gravel rijden.
- 4: 45 pk (mijn favoriete modus op de crossbaan) voor flink power op de gravel wegen.
- 5: 60pk voor op straat.

Elke EV zou zo instelbaar moeten zijn vind ik. De mogelijkheden zijn heel simpel te maken en nagenoeg oneindig.
 
Een Stark met kenteken en supermoto wielen voor mij wel interessant voor naast de Zero en de CRF trouwens ook al een filmpje op you tube gezien wel helaas zonder kenteken.
 
Vorige eeuw een vriend van mij had een CR 500 met kenteken en ik een XR 500 viertakt kon dat monster niet bijhouden
Maar hij kreeg wel een vastloper ivm op snelweg te rijden maar met een Stark hoef je daar niet bang voor te zijn🤓.
 
Geen zorgen, de Stark trekt beide er uit als je gas durft te houden.
Een moderne 450 maakt al geen schijn van kans.

Het slaat nergens op, maar er is iets heel verslavends aan op full power gewoon dom over een zandvlakte razen.
Ik heb meer motoren met veel vermogen, zelfs 100 pk op noppen, maar in zo'n EV is het toch anders.
 
Idd mijn SR met vol vermogen is mega snel tot rond de 160 km en was wel verbaasd dat ik zelfs een Beamer XR 1000 eruit trok maar normaal rij ik altiet op stand Eco 😇 lol.
 
Vorige eeuw een vriend van mij had een CR 500 met kenteken en ik een XR 500 viertakt kon dat monster niet bijhouden
Maar hij kreeg wel een vastloper ivm op snelweg te rijden maar met een Stark hoef je daar niet bang voor te zijn🤓.
Ik deed met mijn CR500 ook geregeld toertochten met andere motoren.
140 kilometer, 170 kilometer.
Toch altijd een flink stuk over de snelweg om bij de meeting te komen.
Wel vaak genoeg een zuiger wisselen. :Y
 
Hoho 80 pk, de 60pk is de knakenversie :9
Maar ik snap inderdaad wel wat je bedoelt, voor jou veel te veel, maar het mooie is dat het blok helemaal niet zoveel zwaarder is dan 1 met minder vermogen. Wat nog mooier is dat 10-80pk volledig instelbaar is per 1 pk. Net als de motorrem 0-100%.
Je kunt dan 5 maps maken (welke in minder dan minuut volledig aan te passen zijn). Die 5 maps kun je tijdens het rijden mee schakelen.
Bijvoorbeeld in jouw situatie:
- 1: 10pk met 100% motorrem voor in en uit de camper.
- 2: 25pk om rustig zonder verassingen kruipdoor sluipdoor te doen.
- 3: 35 pk voor het redelijk vlotte gravel rijden.
- 4: 45 pk (mijn favoriete modus op de crossbaan) voor flink power op de gravel wegen.
- 5: 60pk voor op straat.

Elke EV zou zo instelbaar moeten zijn vind ik. De mogelijkheden zijn heel simpel te maken en nagenoeg oneindig.
Ik duw en rol hem gewoon de bus in op een opvouwbare rijplank.

Enige setting daarvoor is koffie rustig laten zakken en schoenen aantrekken ipv slippers 😉 .
 
KTM wielen passen, er zit er namelijk 1 achterin mijn Stark.

Voor schijnt ook te passen. SM sets zat dus.
Eigenlijk is een kentekenplaat tegenwoordig zwaar achterhaald met het prijsniveau van de bekeuringen en de voornamelijk digitale controlesysteem.

Zolang je maar het kenteken gebruikt van iemand waar niet alleen jij een hekel aan hebt.
 
Eigenlijk is een kentekenplaat tegenwoordig zwaar achterhaald met het prijsniveau van de bekeuringen en de voornamelijk digitale controlesysteem.

Zolang je maar het kenteken gebruikt van iemand waar niet alleen jij een hekel aan hebt.
De ANPR camera's van de politie mogen de data niet delen met het RDW.
Geen idee hoe dat dan wel werkt.
Maar onlangs even 82 km secundair gereden om die reden. :+
 
De ANPR camera's van de politie mogen de data niet delen met het RDW.
Geen idee hoe dat dan wel werkt.
Maar onlangs even 82 km secundair gereden om die reden. :+
Algemene Nederlandse Politie Radioentv omroep?
Je bedoeld dat je een bekeurin... Nee ik snap het gewoon niet 🤷🏼‍♂️

Hebben we allebei geen idee.
 
Algemene Nederlandse Politie Radioentv omroep?
Je bedoeld dat je een bekeurin... Nee ik snap het gewoon niet 🤷🏼‍♂️

Hebben we allebei geen idee.
Waar veel snelwegen mee zijn voorzien.
De door jou genoemde digitale controlesystemen.
 
Waar veel snelwegen mee zijn voorzien.
De door jou genoemde digitale controlesystemen.
Ok .

Ik zat zelf te denken aan 123 yo momma, voor achterop de Stark. En het liefst op een soort template van Andorra.
Mogen ze gaan zoeken :t :W

IMG_20240425_091053.png
 
Laatst bewerkt:
Ok .

Ik zat zelf te denken aan 123 yo momma, voor achterop de Stark. En het liefst op een soort template van Andorra.
Mogen ze gaan zoeken :t :W

Bekijk bijlage 1999811
En de politie doet eigenlijk niets tenzij het kenteken strafbare feiten heeft gepleegd of verdacht is (moordenaar Peter R de Vries die ze tot en met in Zuid Holland konden volgen).
Het RDW moet met eigen systemen werken.
 
Net een filmpje gezien waarbij je voornamelijk onboard beelden ziet en 2 lui discussiëren over de uitspraak van 1 van hun dat de Stark de ondergang van KTM gaat worden en dan onder het motto van interressant doen en het filmpje vollullen dat gaan nuanceren 🤷🏼‍♂️ .

Dus geen link erbij 😉 .

Wel mooi dat iemand/ een team besloten heeft iets te bouwen wat iets specifieks heel goed doet.

Zo een Kawasaki hybride of een tinbot ( ander topic) zijn van die ' ja leuk, maar waarom en voor wie ' dingen.
 
Op de markt zijn inderdaad heel veel dingen die heel veel compromissen redelijk kunnen. Nou is EV niet zo heel goed in compromissen in motoren. Dus snap heel goed dat ze voor een gefocuste machine zijn gegaan.

Ook dat je met een relatief kleine accu uit kunt en dus relatief goedkoop kunt bouwen, ik denk dat ze een best gezonde marge hebben per motor. Daar wordt vaak negatief over gedaan, maar dat mag natuurlijk best.

Mijn Zero DS bijvoorbeeld kan niks echt goed, behalve heel goedkoop en stil woon-werk rijden. Al kan een 125-300 benzine dat natuurlijk ook prima. Vooral als je naar de nieuwprijzen kijkt kan EV daar maar moeilijk in concurreren.

De Stark daarintegen is vooral heel goed in prutsers zich heel goed laten voelen op zowel korte krappe als wijdopen harde crossbanen. Iets wat eigenlijk geen andere motor kan, laat staan zo goed.
Voor de pro + gasten kom je op een zandbaan bereik te kort, maar alles daaronder... Prijs vergelijkbaar met de benzine concurrentie ook.
Als de grote fabrikanten niet snel instappen konden ze wel eens klop krijgen in de verkoop afdeling zodra mensen gewend zijn aan het idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan