Stark Varg MX

Die snuiter is in ieder geval superblij met de motor. Hij heeft al meerder filmpjes gepost ook op de crossbaan. Ben benieuwd wanneer de eerste hier komen. Mei heeft nog een weekโ€ฆ.
 
Die snuiter is in ieder geval superblij met de motor. Hij heeft al meerder filmpjes gepost ook op de crossbaan. Ben benieuwd wanneer de eerste hier komen. Mei heeft nog een weekโ€ฆ.
December ofzo was het laatste wat ik meekreeg, maar dat is ook al weer tijdje terug :)
 
Ondertussen bericht van stark varg om mijn config te bevestigen zodat die in productie kan.

Nu wel aan het twijfelen of ik er nog mee door wil. Rij al niet meer zo vaak en zie dat niet direct veranderen.

Dus moest iemand interesse hebben om over te nemen laat maar weten. Op zich hoef ik de 100 EUR voorschot niet terug. Maar wil wel wat commitment van de andere kant dus mss dat ik het naar een goed doel laat storten.

Is overigens 100 EUR voorschot als korting maar ook nog de prijsverhoging die je zo mist. Zal straks de exacte prijs eens opzoeken. Config is sowieso aanpasbaar van wat ik uit de mail begrijp.
 
Weinig spannends aan tot nu toe natuurlijk, paar rondjes om Resa's mini baan gedaan ๐Ÿ˜…
IMG_20231107_154618.jpg
 
Ben benieuwd hoe die bevalt!
Ik ook!

Ik ben de rest van de week vrij, maar alle banen zijn dicht. Mocht iemand een baan weten, al is het Schubbekutteveen-aan-zee. Ik wil rijden |(

Edit:
De afwerking is wel van ongekend niveau trouwens. Echt alles sluit super aan, net even mooier/netter afgewerkt, details enz enz. Zelfs bij KTM nog niet zoiets gezien.
 
Nu nog op kenteken kan ik beide motoren inruilen lol๐Ÿ˜ŽNee hoor grapje voor mij ideaal met de Zero al 12000 km gereden in 10 maanden voor een schijntje nog geen 1.25 euro per 150 km op eco zelfs 200 km met de accu op 85 % en met weinig onderhoud alleen een keer de riem vervangen ivm steentje en de 190 Nm is wel verslavend.
Ik miste wel het geluid en het prutsen vandaar de CRF en heb al wat dingen veranderd .
 

Bijlagen

  • IMG_6804.jpeg
    IMG_6804.jpeg
    283,8 KB · Weergaven: 4
  • IMG_6806.jpeg
    IMG_6806.jpeg
    158,6 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Ik ook!

Ik ben de rest van de week vrij, maar alle banen zijn dicht. Mocht iemand een baan weten, al is het Schubbekutteveen-aan-zee. Ik wil rijden |(

Edit:
De afwerking is wel van ongekend niveau trouwens. Echt alles sluit super aan, net even mooier/netter afgewerkt, details enz enz. Zelfs bij KTM nog niet zoiets gezien.
En? Al mee gereden?
 
Wel 1 keer een middagje op Nunspeet. Ging niet echt lekker na 3 nachtdiensten op een zware baan die ik niet ken. Ter reverentie materiaal ook de Beta 250 2T mee genomen, daar ging het vooral niet beter op dus het lag niet aan de motor. Op zich reed het natuurlijk goed, maar ik liet het afweten.

Zaterdag en zondag naar Heerde, herkansing.
 
Wel trouwens wat bevindingen na kleine testritjes.
Uiteraard vooral negatief, positief valt veel minder op, al ben ik meer positief dan negatief over de fiets.

- De zijstandaard is gewoon flut. Klapt automatisch omhoog, maar net niet helemaal (eenmaal omhoog blijft hij wel hangen). Daarbij is het net te kort en staat hij net te dicht bij. De motor staat dus te schuin en valt makkelijk om vooral als de grond geen vlakke betonvloer is.
- De telefoon connect niet altijd automatisch. Aflezen hoe vol hij staat of voor het rijden met rijmodussen spelen kan betekenen dat je de telefoon even opnieuw moet opstarten waardoor je de nerd bent die als laatste weg is. Een vast dashboard met enkel de opties van de Stark App ipv een hele telefoon zou ik veel blijer van worden. Ook al teruggekoppeld aan Stark dat ik wel belang heb bij een vast dashboard als hij uitkomt en dat hadden ze al wel vaker gehoord.
- Het laadsnoer van laadbok naar motor staat echt net strak als hij gewoon op de bok staat. 10 a 20cm langer had zeker niet misstaan.

Een positief dingetje. Onder het achterspatbord is alles glad plastic net zoals het plaatwerk. Niet zoals bij alle andere crossers allemaal buizen enz enz waar prut achter blijft zitten. 1x dr over met de hoge druk en het is schoon.
 
Mooi man! Het lijkt of er echt een andere manier van rijden bij komt kijken of is dat niet jouw ervaring? Ik meende te zien dat je โ€˜scooterremโ€™ voor de achterrem hebt dwz met het linker hendel op het stuur. Hoe bevalt dat?
De rijders die je inhaalt horen je niet aankomen, dat is ook wel ff vreemd. Gelukkig heb je een toeter erop zitten ๐Ÿ˜œ
veel plezier ermee!
 
Het is wel anders, maar iemand die goed op een normale kan rijden kan ook goed hiermee en andersom.
Het niet schakelen en altijd goed in de versnelling is in deze omstandigheden heel erg handig. Het gaat ook sowieso een beetje klungelig omdat ik niet zo verschrikkelijk goede rijder ben en omdat ik continu wisselde tussen de Stark en de 250 2T.
Van 2T naar Stark is makkelijker dan andersom.

Achterrem idd op het stuur, went snel, heb maar 6x m'n enkel gebroken bij het aanremmen :9
Maar zonder gekheid het went snel en bij het aanremmen voor de bochten greep ik toch vaak al naar de koppeling en dat is nu de achterrem, die dan ook nodig is.

Gebrek aan aan horen komen is natuurlijk weg bij beide elektrisch, je kunt elkaar namelijk horen praten en de aandrijving is ook zeker niet geluidloos. Al is een toeter serieus een overweging. En daarbij rijd ik normaal 2T die horen de 4T boys toch al niet.
 
Mocht iemand trouwens ooit een fabrikant vinden die gewoon een werkend dashboard voor deze motor maakt ipv de Smartphone hoor ik het graag.
Dan kan laatstgenoemde het kanaal in en wordt starten een stuk relaxter.
 
Vandaag weer 4 rondes op Heerde gedaan met de Stark, dit maal veel muller/drassig wat toch aardig meer van de accu vroeg. Ook was de zand hillclimb dusdanig pittiger dat die veel vaker moest.

Als met al met 4% accu terug gekomen de laatste ronde.
Wel iets opgevallen wat wel verwacht en verteld was, maar ik nu heb kunnen ervaren. Als je in hoog vermogen de kraan flink open draait zie je het accu percentage flink zakken. Komt die dan onder de 10% neemt het vermogen serieus af. Wel een beetje raar gevoel als je flink op het gas de geulen in gaat en het vermogen langzaam afneemt.
Kom je uiteindelijk echt bij de 10% ga je op brommer snelheden de bult op en hou je op het rechte stuk weinig over, maar je bespaart zo wel accu zodat je hem uit kunt rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan