start inneens niet meer

14 okt 2017
3
0
TIENEN
Hallo ik rijd met Honda CBR 600f uit het jaar 1987. Heeft paar jaar stil gestaan en startte eigenlijk vrij snel op. Maar als hij stationeer draaide was het steeds hoger dan weer lager en startte warm niet zonder choke. Twee maal carbs reiniger gebruikt en motor startte wel slechter, maar als hij tijdje draaide viel hij niet meer stil, wel dat het toerental traag zakte. Ik reed er onlangs mee naar benzine pomp, en paar km ervoor voelde ik dat ik op reserve ging moeten over gaan, daar ik niet meer duidelijk wist hoe op reserve te zetten viel hij stil. Na uit proberen wat de stand van het reserve was, probeerde ik hem weer op te startte maar hij gaat rond net of hij krijgt geen benzine. Ik dacht laat hem paar uur staan, overdosis benzine verdronken. Maar nee ook niet het geval, heb hem laten takelen en heb carbs er af gehaald. Er was een spanring los getrild. Los op de motor vond ik de vijs terug ! ik ging er van uit dat hij valse zuurstof trok , dus na dit weer in orde te hebben gebracht dacht ik het te hebben opgelost, maar reageert nog steeds hetzelfde! Zekeringen na gekeken, maar geen enkele was er stuk. Zou het te maken kunnen hebben met de membranen die niet meer open gaan? ik weet het ook niet meer kan er iemand mij helpen a u b? Hoop het! Al mooie dagen gemist ;( vele groeten
full
 
Laatst bewerkt:
.............,,,,,,,,,,,,,,,,, en gebruik deze eens...leest wat makkelijker ;)
en maakt het verhaal wat duidelijker.


na lang stil staan kan de benzine gaan "vergommen"in de carb's. en vervuilt dan flink
de oude benzine zal ook niet helpen.

tank helemaal leeg laten lopen, en alle bende eruit spoelen (kan ook roest zijn)

carb;s schoonmaken en vergeet vooral je sproeiers niet en je vlotterkamers alle residu weg halen.

plaats een benzine filter.

succes !
 
Laatst bewerkt:
het verhaal lezende en het veelvuldig gebruikvandechoke zou ik eerst even de bougie's controleren of die niet doorgeslagen zijn van het veel te rijke mengsel...
voor de zekerheid gewoon even nieuwe er in en eventueel met startpilot kijken of je wel een vonk hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan