start niet.. help!?

Jurrien9

MF veteraan
10 jun 2007
1.424
0
groningen
lekker is dit weer :S

ik reed gister vanuit leek naar huis en dacht nog even tanken bij de BP dus ik de tank vol en me vriendin smst of ik nog even langs kwam dus ik de snelweg op richting drachten en ongeveer 300 meter voor de afslag boerakker.... kakt me motor helemaal in en valt uit... ik dacht kut de carbarateur weer los zoals de vorige keer, maar die zat nog helemaal vast!
ik weer starten en jah hij loop weer ik gassen en gebeurt er weer hetzelfde, dus ik de dop open en kijken of ik er miss diesel in had gegooid, nee geen diesel, uur later opgehaald door mijn moeder met een karretje en vanmorgen ernaar kijken.\
de startmotor doet het gewoon lichtjes branden accu zit vol, carbarateur zit gewoon vast luchtfilter zit goed, nog naar de bougie gekeken en die is mooi schoon.

ik weet het niet meer, iemand die me kan helpen?

het is een husky 610 dus een 1 cilinder en een 4-takt in dit geval.

grtz Jurrien
 
Heb je al gekeken of het niet je ontsteking is?
Bougie er ff uitdraaien, vervolgens de bougie weer in de dop drukken en op het blok leggen(massa). Als je nu start, moet je de bougie zien vonken.
 
Heb je al gekeken of het niet je ontsteking is?
Bougie er ff uitdraaien, vervolgens de bougie weer in de dop drukken en op het blok leggen(massa). Als je nu start, moet je de bougie zien vonken.

Alleen weet je dan niet of de vonk sterk genoeg is om bij 10 bar druk nog te vonken. Vandaar bij 1 bar ongeveer 1 cm vonk.
 
jah maar dan zou de motor gewoon helemaal in 1 keer moeten uitvallen, toch?

en nu hield die in net of er teveel lucht bij kwam en daarna viel die uit.
Nee, lijkt juist veel op waar ik aan dacht: het leegtrekken van je vlotterkamer door te weinig benzine-aanvoer.
Misschien vuil op/in de tank(kraan).

Tankventilatie belemmerd kan ook; probeer het eens (bij niet te volle tank en droog weer) met de tankdop er af.
 
Proberen in't donker, en kijken of je vonkdoorslag hebt bij bougiekabel/dop. deze tijd van't jaar, zout+vocht kan problemen opleveren.......zoals ik begrijp is het gebeurt op de A7....veel zout, en vocht dus tijdens het rijden...
 
Haal de benzineslag eens los van de tank en draai de kraan open. Let op dat het eruit moet stromen (niet druppelen). Kraan weer op tijd dicht ;) . Zelfde geldt voor brandstoffilter: nakijken en zonodig vervangen/schoonmaken.
Ik denk nl dat bij het tanken wat rommel in je tank is losgespoeld, wat zich ergens in de benzinetoevoer heeft vastgezet (kraan/filter of zo).
 
Heel soms zit de aarding (minvoeding) van de ontsteking met een draadje op een bout(je) in frame of aan blok. Zeldzame constructie die mij niet echt bevalt.

Als dat zo is, dat boutje losnemen en samen met het kabelschoentje èn het gat waar de bout uit kwam, bewerken met contactreiniger; nat terugmonteren.

Helpt dit, dan wel onthouden dat het na een jaar of 2 of na 10-20.000km waarschijnlijk wel weer een keer moet.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de bougie eraf de dop eraf gehad, er vonkt helemaal niks.
ik heb er al een nieuwe bougie in gedaan maar dit helpt (jammer genoeg) ook niks.

Moet er ook een bepaalde spanning van de kabel afkomen? als ik hem probeer te starten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan