start niet.. help!?

Jurrien9

MF veteraan
10 jun 2007
1.424
0
groningen
lekker is dit weer :S

ik reed gister vanuit leek naar huis en dacht nog even tanken bij de BP dus ik de tank vol en me vriendin smst of ik nog even langs kwam dus ik de snelweg op richting drachten en ongeveer 300 meter voor de afslag boerakker.... kakt me motor helemaal in en valt uit... ik dacht kut de carbarateur weer los zoals de vorige keer, maar die zat nog helemaal vast!
ik weer starten en jah hij loop weer ik gassen en gebeurt er weer hetzelfde, dus ik de dop open en kijken of ik er miss diesel in had gegooid, nee geen diesel, uur later opgehaald door mijn moeder met een karretje en vanmorgen ernaar kijken.\
de startmotor doet het gewoon lichtjes branden accu zit vol, carbarateur zit gewoon vast luchtfilter zit goed, nog naar de bougie gekeken en die is mooi schoon.

ik weet het niet meer, iemand die me kan helpen?

het is een husky 610 dus een 1 cilinder en een 4-takt in dit geval.

grtz Jurrien
 
ik heb de bougie eraf de dop eraf gehad, er vonkt helemaal niks.
ik heb er al een nieuwe bougie in gedaan maar dit helpt (jammer genoeg) ook niks.

Moet er ook een bepaalde spanning van de kabel afkomen? als ik hem probeer te starten?

Er moet dikke hoogspanning afkomen. Iets van 20.000 volt. Niet goed voor je pacemaker in ieder geval :P

Je onsteking werkt dus echt niet. Heb je een bedradingsschema van je motor?
 
ik heb de bobine er afgehaald, na veel gekloot bleek later dat ik een vastgelaste bout probeerde los te draaien :P, maar ik heb hem doorgemeten en in mijn werkplaatshandboek staan drie waardes, 6Kohm zonder bougiekabel 12Kohm met bougiekabel en 0,3 ohm over de bobine zelf, en die waarde is er niet, de andere 2 waardes kloppen.
ik heb de waarde heel even gehad +/- 3sec en daarna was die weer weg.

is de bobine stuk of moet ik toch richting de unit?:S

grtz
 
Laatst bewerkt:
ik heb de bobine er afgehaald, na veel gekloot bleek later dat ik een vastgelaste bout probeerde los te draaien :P, maar ik heb hem doorgemeten en in mijn werkplaatshandboek staan drie waardes, 6Kohm zonder bougiekabel 12Kohm met bougiekabel en 0,3 ohm over de bobine zelf, en die waarde is er niet, de andere 2 waardes kloppen.
ik heb de waarde heel even gehad +/- 3sec en daarna was die weer weg.

is de bobine stuk of moet ik toch richting de unit?:S

grtz
Als jij goed gemeten hebt is de bobine idd stuk
 
ik heb even een fototje toegevoegd om te laten zien hoe ik gemeten heb:

1= voeding
2=bovenste aansluiting "spoel"
3=aansluiting voor de bougie kabel
4= onderste aansluiting "spoel"

ik heb de 6Kohm gemeten op 1 en 3 zonder de bougiekabel
de 12Kohm gemeten op 1 en 3 met bougiekabel

de 0.3 ohm die ik wou meten op 4 en 1

in het werkplaatshandboek staat trouwens dat ik de 6 en 12 Kohm moet meten op 4 en 3 maar dan krijg ik geen waardes.
full


edit* ik heb vanmorgen nog even weer gemeten en op 4 en 2 zit nu wel een waarde van 0.6 ohm maar op 4 en 1 nog steeds niet
 
Laatst bewerkt:
ik heb even een fototje toegevoegd om te laten zien hoe ik gemeten heb:

1= voeding
2=bovenste aansluiting "spoel"
3=aansluiting voor de bougie kabel
4= onderste aansluiting "spoel"

ik heb de 6Kohm gemeten op 1 en 3 zonder de bougiekabel
de 12Kohm gemeten op 1 en 3 met bougiekabel

de 0.3 ohm die ik wou meten op 4 en 1

in het werkplaatshandboek staat trouwens dat ik de 6 en 12 Kohm moet meten op 4 en 3 maar dan krijg ik geen waardes.
[afbeelding]

edit* ik heb vanmorgen nog even weer gemeten en op 4 en 2 zit nu wel een waarde van 0.6 ohm maar op 4 en 1 nog steeds niet
2 en 4 zijn massa aansluitingen, die waarschijnlijk een beetje geoxideerd zijn. Dat meet hopeloos. Als jij 6 Kohm hebt tussen 1 en 3 mis je alleen de massa. Die 6Kohm = 0,5 ohm + 6 Kohm namelijk
 
moet ik uit deze conclusie trekken dat de bobine stuk is of moet ik toch verder zoek naar de cdi unit?

bedankt in elk geval!


(ps volgensmij heb ik inmiddels 3x gereageerd, maar ik zie die berichten niet:S)
 
moet ik uit deze conclusie trekken dat de bobine stuk is of moet ik toch verder zoek naar de cdi unit?

bedankt in elk geval!


(ps volgensmij heb ik inmiddels 3x gereageerd, maar ik zie die berichten niet:S)
Mijn conclusie is dat je eerst de massa aansluiting goed schoon moet maken en dan nog eens meten.
 
Hallo,

Misschien mag ik meteen invoegen/haken bij deze topic. Ik heb laatst een honda cb 450s aangeschaft (bj '90), proefrit gemaakt etc. Eenmaal thuis aangekomen, startte hij na enkele uren niet meer. Iemand enig idee hoe het kan en wat er aan te doen valt? De vorige eigenaar reed er weinig op maar had nooit startproblemen e.d. Toen de verkoper hem startte was de motor nog koud, dus geen truc ofzo...

Iemand enig idee hoe het kan en wat er aan te doen valt?

Bedankt alvast!
 
heb je wel een vonk?

mijn motor doet het nog niet, kheb een nieuwe bobine nieuwe bougie erin gemaakt maar nog steeds geen vonk! volgensmij gaat me dit meer geld kosten dan ik had gehoopt!
 
Hallo,

Misschien mag ik meteen invoegen/haken bij deze topic. Ik heb laatst een honda cb 450s aangeschaft (bj '90), proefrit gemaakt etc. Eenmaal thuis aangekomen, startte hij na enkele uren niet meer. Iemand enig idee hoe het kan en wat er aan te doen valt? De vorige eigenaar reed er weinig op maar had nooit startproblemen e.d. Toen de verkoper hem startte was de motor nog koud, dus geen truc ofzo...

Iemand enig idee hoe het kan en wat er aan te doen valt?

Bedankt alvast!
Oppassen: deze post dreigt ondergesneeuwd te raken/blijven, beter een nieuwe eigen draad openen.

Misschien kan Moderator uithelpen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan