start niet meer!!

enrico1

Rookie
24 mrt 2009
23
0
bavel
hallo ik ben nieuw hier maar met een brandende vraag : ik heb sinds een paar dagen een xt 350 reed prima 2x trappen en lopen , maar sinds gisteren ,thuis gekomen in de schuur gezet en vanmorgen niet meer aan de gang te krijgen! nieuwe bougie geprobeerd olie ververst \(was wel erug vuil) maar helaas niets helpt
 
die paar dagen dat ik hem heb starte prima wat ik vreemd vind , van het werk naar huis gereden (door de regen) in de schuur gezet en volgende morgen noppes.
bougie vonkt (ik vind het een mager vonkje maar heb niet zoveel ervaring met motoren)
en na tig keer trappen geen been meer over
 
Tjaa, tenzij je kabouters in je schuur hebt zal er niets vaneigenst veranderen aan in- c.q. afstelling.
Het is ook een beetje jammer dat je geen echte referentie hebt (liever dat die een paar maanden prima rijdt als referentie i.p.v. een paar dagen)
Dus wat is er wezenlijk anders dan voorheen.

Regen => vochtprobleem => relevante electrische verbindingen inspuiten met WD40
Maar ja, vaak heb je eerder dat die rot loopt dan dat die helemaal niet meer loopt.

Wel vonk => geen brandstof => probeer te starten met het gas er een pietje op.
Niet volle bak open en verzuipen maar gewoon 5 mm je gashendel opendraaien of je stationairschroef 4 slagen opdraaien. Gewoon om te zien of die dan wel wat leven geeft.

5Why systematiek (http://en.wikipedia.org/wiki/5_Whys), systematisch alles aflopen en stuk voor stuk dingen elimineren als oorzaak.
 
Afstand bougiecontaktpunten wel goed. Klinkt misschien wel vreemd aangezien die niet meteen van afstand veranderen, maar het kan samen met de andere parameters net het verschil maken. Ik weet niet wat de afstelling bij jouw motor moet zijn, maar iets dichter zetten zal geen kwaad kunnen om het even uit te proberen.

En BTW, remreiniger of deo is een leuke starthulp, maar niet de oplossing van het probleem, daar komt dus de echte expertiese voor om de hoek kijken...... :+
 
Laatst bewerkt:
Kwam de bougie er nat uit of droog?

Bij koud starten choke gebruiken en GEEN gas; bij warm starten GEEN choke.

Heeft de machine een zijstandaard? Daar zit meest een beveiligingsschakelaartje in dat nogal eens defect, vervuild of los raakt.
 
Ik had afgelopen weekend iets vergelijkbaars met mijn Fazer. Zaterdag zonder problemen gereden en zondag wilde ze niet starten.

Ik heb haar vervolgens gestart door de motor aan te duwen en daarna starte ze weer perfect. Heb me laten vertellen dat het aan een startrelay heeft kunnen liggen, maar de echte reden weet ik niet. Misschien dat die van jou wel start met aanduwen. Tis een poging waard misschien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan