Start niet meer

Motomoto123

Rookie
11 jan 2023
2
0
Hoi,
ik heb een orion pitbike 125cc, ik heb er net een nieuwe carburateur op gezet maar nou start ie niet meer. Renreiniger heb ik al geprobeerd maar dat haalde niks uit.. ik had nog even naar de bougie gekeken maar die vonkte niet meer, ik had nog een nieuwe liggen maar daarmee kreeg ik ook geen vonk. Hij liep hiervoor gewoon en had geen problemen. Iemand enig idee?
 
Als die hier voor wel liep en geen problemen had dan heb je hem toch mooi ff in vlot tempo kapot gerepareerd 🤪

De carburateur heeft natuurlijk niets met je vonken te maken. Meest aannemelijke is een killswitch die uit staat, of iets in die trent. Kabels en stekkers ff chekken.
 
Dus je vervangt enkel de carburateur en ineens heb je geen vonk meer...
Dan heb je of een kabeltje/stekkertje losgetrokken of inderdaad gewoon je kill switch ingeschakeld!
 
Als die hier voor wel liep en geen problemen had dan heb je hem toch mooi ff in vlot tempo kapot gerepareerd 🤪

De carburateur heeft natuurlijk niets met je vonken te maken. Meest aannemelijke is een killswitch die uit staat, of iets in die trent. Kabels en stekkers ff chekken.
Haha, ja ik zal het allemaal nog wel een keer nalopen voor de zekerheid miss toch nog iets gemist
 
Als je checkt, lopen er drie draden(wit rood en groen) van je onsteking naar je cdi(bobine), als die verbonden zitten (en de cdi ook met massa verbonden is)en helemaal schoon kontact maken zou hij het moeten doen. Als hij nogsteeds niet kickstart kan je hem even warmlopen op ong 10 kmph. Als die het dan nogsteeds niet doet. Zou ik je onsteking losmaken en kijken voor kabelbreuken in de onsteking->cdi kabels de groene gesplitse kabel van je onsteking mag je nog even loshouden van het contactslot, dan nog een x kickstart+ warmlopen. Als dat het nogsteeds niet fixt is of je onsteking of je cdi verrot. Hoop dat dit heeft geholpen. Stel je hebt meer vragen app me ff

Modbreak:

tel nr op een open forum is niet slim. Stuur dat liever per pb

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan