start niet. wat kan het zijn?

jason

MF veteraan
18 apr 2004
6.604
1
Dus......

Vanochtend klaar voor de start met de nexus. gisteren 200 km erop gezet. normaal weggezet. vanochtend klaar om te vertrekken...

NIETS!

Startmotor gaat gewoon rond. maar hij slaat niet aan. kan het zijn dat het de startonderbreker is? of misschien iets anders. geen rare geluiden en dergelijke......:(
 
Bij de dodemansknop gaat je startmotor toch niet rond? benzine ja vonken ja .
Jawel hoor, je kunt hem helemaal leegstarten met de killswitch op "off".

Hier een link voor dit soort gevallen: Checklist niet startende motor

Nog een tip van mij; zet de accu direct aan de lader... Een (deels) lege accu moet je nooit zo laten staan, direct opladen houdt de capaciteit intact.
 
Jawel hoor, je kunt hem helemaal leegstarten met de killswitch op "off".

Hier een link voor dit soort gevallen: Checklist niet startende motor

Nog een tip van mij; zet de accu direct aan de lader... Een (deels) lege accu moet je nooit zo laten staan, direct opladen houdt de capaciteit intact.


Dank je wel, mooie link, maar ik maak mij er niet meer druk om.., woensdag gaat hij naar de expert.., misschien kan hij er een ander bougietje indraaien, alleen de kappen eraf halen is al een werk van weet ik veel.... :(

Gelijk een grote beurt en vario erin en dan moet het weer goed zijn, ik denk niet dat het iets erg zal zijn, ik verdenk de bougie ervan ....... -O-
 
De Renault Twingo van mijn ouders had het zelfde probleem. Volgens de monteur ligt het aan de electronica ergens, door de vochtigheid.... Hij zei probeer het nog eens over 10 minuten....

(ik weet dat een Twingo iets totaal anders is... maar ja. )

Trouwens het luidt anders wel als de killswitch...
eventueel een gebrek aan benzine, misschien is het je benzinepomp... een vriend van mij had dat en heeft het opgelosd door een halfliter fles op zijn scooter te zetten met benziene....

In iedere geval veel geluk!
 
en.........















het was de toerental-sensor die het begeven heeft.....
Maar hij is betsteld, dus binnenkort kan ik weer :] als het goed is...met multivar... })
 
en... het was de toerental-sensor die het begeven heeft.....
Maar hij is betsteld, dus binnenkort kan ik weer :] als het goed is...met multivar... })

Dus de toerentalsenor begeeft het en dan stopt gelijk het hele blok er maar mee?? Nou, ben ik BIJNA blij dat de Beverly met hetzelfde blok geen toerenteller heeft... BIJNA want ik vind het nog steeds belachelijk dat een Dink 150 een toerenteller heeft en een Bev500 niet... "Koop dan een Dink 150 :P ", roep ik maar alvast voordat iemand dat bedenkt... NEE! })
 
Die sensor zal toch wel meer doen dan alleen het signaaltje voor de toerenteller geven ? Ik stel me voor dat ie ook verantwoordelijk is voor het ontstekingstijdstip en/ of inspuiting.

Misschien wordt hiermee de BDP sensor bedoeld ?

Deze weet wanneer de 1e cilinder op zijn bovenste dode punt staat, em regelt inderdaad het ontstekingstijdstip en ook de inspuiting. Sensor stuk - geen ontsteking, geen inspuiting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan