Start onderbreker..

NUx!

Die hard MF'er
3 nov 2001
348
0
België
Wie kan mij wat meer daarover vertellen?
Ik zoek zoiets voor mijn KLX650R...
Wat is de prijs?Hoe werkt het?
Is het te doen om da zelf te steken?
Waar kan ik dat het best halen?

Thanks
 
Dat is het of wa?
Das wel heel simpel volgens mij...
Maar ja, als dat genoeg is, is da ok voor mij...
Maar dan plaats ik dat het best ergens waar ik alleen da weet zijn of zo?
 
Je kan een universeel kontaktslot kopen in een of ander electronika shop en parallel aansluiten op je stillegknop. Wel een NC kontakt kopen.

Ja en dan weten ze dat, en dan hoeven ze maar 1 draadje door te knippen ;)
Mijn XR heeft ook geen contactslot en is zelfs door een kind van 12 te starten. Heb er ook een startonderbreker opgezet, zelfbouw. Kost je bijna niets. Niet dat je er veel aan hebt want je gooit \'m zo in een busje ofzo, maar de onderbreker zit er puur op zodat niemand \'m zo maar kan starten als ik niet bij de motor ben ;)
 
Als je je fiets ergens neer kiepert gewoon effe de noodstop indrukken: werkt net als een startonderbreker en is nog gratis ook. Geheid dat 9 van 10 boeven dat over het hoofd zien en denken dat je een echte startonderbreker hebt...
 
Niet elke moto heeft dat he...
We hebben het hier over offroads :)
Maar ja, da is nen goeie truck voor andere motoren.
Mijn machine wou ook eens niet starten op een bepaald moment. En ik maar zoeken en zoeken.
Heb dan uiteindelijk gezien dat die op off stond en ja, dan ging het wel.
Maar had het toch niet direct door hoor |(
 
Niet elke moto heeft dat he...

Nou, volgens mij wel ;) Alle motoren waar ik tot nu toe op heb gereden (en zelfs schakelbrommers van eind jaren 80!) hadden zo\'n noodstopknop.
MIsschien hele oude motoren niet ;) Maar zelfs mijn XR heeft \'m. En inderdaad, die kan je ook gebruiken, niet alleen boeven zien \'m over het hoofd, zelfs vaak de eigenaar van de motor ook als ie nog half slaapt ;)
 
:)
Hmmm, ik vermoed dat ik iets mis aan mijn moto...
Ik heb twee knoppen: één om mijn lichten aan te steken en één om de moto te laten stoppen.
Maar zo nen noodstopknop heb ik niet...
 
NUx,Recumbent heeft de meest goedkope en simpele oplossing gegeven
wel de schakelaar op een onzichtbare plek monteren en ze zoeken zich het apelasurus waarom hij niet start

heb vroeger ook z\'n schakelaar op m\'n brommer gehad en ooit wou iemand hem lenen maar ik had hem niet vertelt van die schakelaar hij heeft rot lopen rennen maar mooi niet lopen

een aanrader!!!!!!!
 
Nux, je kan hem misschien in je luchtfilterkast monteren. Heb je geen zadel met een snelsluiting?

Das erg lastig. gewoon een ander plekje. Onder je tank, ergens aan de zijkant van je frame, onder je zadel enz. Zorg alleen wel dat ie waterbestendig is ;)

Ennuh van die uitknop, misschien zie je geen \'ON/OFF\' of \'RUN/OFF\', maar ish et gewoon een knoppie waarvan je denkt dat het een rubber doppie is. Heb hier ook zoiets. Kijk eens aan de rechterkant van je stuur. Het lijkt me toch wel dat het erop moet zitten, helemaal op een offroad ;)
 
misschien dat jij zo\'n drukknop hebt die ff verbinding met de massa van je motor maakt.

De draad die niet in verbinding met je massa staat moet je dan hebben(als je er een schakelaartje tussen wilt zetten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan