Start probleem Honda Rebel

Blue Wing

Rookie
9 mrt 2004
7
0
Arnhem
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, mijn probleem is deze;
Als ik de motor wil starten dan drijft de startmotor de ketting en het tandwiel aan die achter de spoel zit (links)dit tandwiel slipt door en neemt de spoel dus niet mee, nu heb ik hem losgehaald en even het tandwiel met de hand heen en weer bewogen en op een gegeven moment zit het tandwiel goed en neemt de spoel weer mee, na een tijdje gereden te hebben doet het probleem zich weer voor en slipt hij weer door; Nu is mijn vraag moet er ergens een borging zitten of zo of moet ik het hele beetje vervangen (ziet er niet versleten uit) of is het iets anders , verkeerde montage of zo, wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.
DE GENE MET DE JUISTE OPLOSSING STUUR IK EEN STAATSLOT MET JACKPOT TOE
help mij asjeblieft want ik weet het niet meer. :? ;(
 
Laat dat staatslot maar zitten en koop een werkplaatshandboek, daar staat wel een plaatje in lijkt me. :)

Klinkt inderdaad alsof het tandwiel losloopt ofzo. Niet dat ik enig verstand heb van Honda's trouwens :P .
 
Ik kan je er ook niet mee helpen (waarom post ik dan eigenlijk :? )
Maar mijn vorige motor (Rebel) had ook een slippende startmotor. Mij is toen verteld dat dat een typisch honda kwaaltje was, en dat je (wil je het verhelpen) de hele zooi moet vervangen.


(BTW als je slim bent stel je je vraag eerst gewoon, zonder dat staatslot. Das een heel aardig gebaar, maar mijn ervaring is dat mensen je sowieso graag helpen. We hebben allemaal de zelfde hobby hier, dat schept toch een band he.)
 
(BTW als je slim bent stel je je vraag eerst gewoon, zonder dat staatslot. Das een heel aardig gebaar, maar mijn ervaring is dat mensen je sowieso graag helpen. We hebben allemaal de zelfde hobby hier, dat schept toch een band he.)


Dat weet ik wel alleen ik ben al zo lang aan het kl***** dat ik blij zou zijn als iemand het weet en daar dan best een staatslot voor over heb.
 
hoi,
Ik weet niet zeker hoe de startkoppeling aangrijpt bij een Rebel, maar als het ietwat hetzelfde is als de andere (oudere) Honda's is er en oplossing.
Dat wat je zei over de starter en het kettinkje, dat loopt naar de krukas ja ?, wel ik geloof dat dit kettinkje een soort vliegwiel aan drijft waar 3 stalen kogels, aan geduwd door drie dunne veren. Deze veren zijn de oorzaak dat ze doorslipt.
dat vliegwiel eraf halen de veertjes zeker de helft langer uitrekken en alles weer schoon terug in elkaar stoppen.
Ik heb dit jaren geleden ook eens gehad met een CB 750 KZ, heb er daarna nog 30000 km probleemloos mee gereden voor ik hem verkocht.
 
ik heb een koppeling probleem met de rebel 450 en heb de boel openliggen. er staan fotos bij de klassieke bikes van mij. mischien dat je daar wat aan hebt, anders kom je even langs dan kan ik zorgen dat je het kunt bekijken. ik heb de spullen nu even elders liggen om de drie rollen en de starterkrans mogelijk te laten centerloos slijpen zoals dat heet, dan hoop ik dat ik daarna ook van dat probleem af ben.
 
ik heb een koppeling probleem met de rebel 450 en heb de boel openliggen. er staan fotos bij de klassieke bikes van mij. mischien dat je daar wat aan hebt, anders kom je even langs dan kan ik zorgen dat je het kunt bekijken. ik heb de spullen nu even elders liggen om de drie rollen en de starterkrans mogelijk te laten centerloos slijpen zoals dat heet, dan hoop ik dat ik daarna ook van dat probleem af ben.


Ik mag hopen dat twee jaar later zijn probleem al wel opgelost is? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan