start probleem husqvarna 610 te

jschuu

Rookie
25 aug 2008
8
0
utrecht
kan er iemand mij helpen om en oplossing te vinden voor het volgende probleem?

ik heb sinds zaterdag en husqvarna 610 te in bezit uit 1997 bij de testrit waren er geen problemen, bij aankomst thuis is hij van de motoraanhangwagen gehaald aangetrapt door middel van de kickstart ook dit was geen probleem maar na 1,5uur rijden heb ik hem in de tuin gezet en na ongeveer 1uur wilde ik weer gaan rijden alleen was hij met geen mogelijkheid meer aan te trappen, ook niet met behulp van de choke. mijn kuit heeft het ook niet zonder pijn overleefd want en flinke bloeduitstorting was het gevolg.

zijn er mensen die uit dit korte verhaal en probleem of en oplossing weten wat het zou kunnen zijn?????
 
Als hij de eerste drie keer trappen keer niet start moet je effe met de decompressiehendel in en het gas open de kickstarter een paar keer intrappen. Dan hoor je m waarschijnlijk ploffen. Dan startprocedure herhalen. Als de motor nog warm is nooit met choke starten, dan kun je meteen bovenstaand ritueel herhalen.
Anders ff kijken of hij vonkt.
 
geintje heb ik ook gehad.
Bleek bij mij de gasschijf te zijn die niet goed afsloot.
deze bleef hangen, het leek of hij dicht was, maar das was niet zo.
Even opboenen met een schuursponsje zodat hij weer vlotjes gaat en nogmaals proberen.

Idd ook even kijken of hij vonkt (niet geheel onbelangrijk).
Bougie vervangen wil ook wonderen doen (ook al vonkt hij).
Dit type wil nog wel een bougies verslijten als de bobine/CDI unit net helemaal lekker meer zijn.

Succes!
 
en crossbotten kopen!
full
 
bedankt voor de tips ik ga ze nalopen ik kreeg zelfs al te horen dat waarschijnlijk de ontsteking kapot is wat weleens voor komt dat de spoel te warm word en bij het uitzetten te snel afkoelt!

bougies zijn ook net nieuw geplaatst.
en ik ga inderdaad me crosslaarzen gebruiken voor de supermotard want de kickstarter is een aanslag op je kuiten

bedank voor de tips luitje's
 
Terug
Bovenaan Onderaan