Start probleem zx6r 99

Rudolf1989

MF'er
28 jun 2011
77
0
Yoo!

Ik ben vandaag weer met mijn motor(kawa zx6r uit 99) aan het tobben en ik heb een start probleem.

De motor start allen als ik hem aanloop. Als ik hem met electrische start wil starten hoor je alleen de startmotor TJJT TJJT TJJT doen en verder gebeurt er niks.

Ik had de accu meegenomen naar mun werk en daar hebbe nze hem bij de accu shop neer gepleurd. Daar zeide ze dat deze niet kapot was, omdat hij gewoon bij laden.

Ik hem ingebouwd. Het resultaat is dat ik hem moet aanlopen. Als ik mijn voorrem ook inknijp dan slaat de motor gewoon af...

Ik heb de spanning op de klemmen gemeten bij stationair en die was 12.5 Volt. Als ik gas gaf werd dit MINDER en niet meer....

Nu heb ik mijn accu weer los gegooid en is hij nog maar 10 volt... op de klemspanning..


Weet er iemand wat er kapot is? Want ik kom er zelf niet uit.

Ps: De motor heeft dit probleem al sinds dat ik hem kocht dus:)

Met vriendelijke groeten,

Raymond
 
Die accu is zo te lezen verrot , maakt bij het schudden sluiting door vervuiling van het zuur. Zet maar eens een voltmeter op en laat iemand anders ff schudden dan zal je zien dat de spanning waarschijnlijk fluktueert. Ooit gehad bij een FZ ene keer startte de motor perfekt , even later hoorde je alleen het startrelais tikken. Probeer voor even een auto accu oid . Wat ook zou kunnen dat de SR het begeven heeft (spanningsregelaar)
kijk maar bij de how too
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik mijn spanningsregelaar controleren dan? Dus gewoon ff andere accu proberen? Wat bedoel je precies met how to? Ben nog niet zo lang op dit forum :p dus het kan niks met mijn start relais of met mijn dynamo ofzo te maken hebben??
 
Ik sta nu weer bij mijn motor en de klemspanning is nu 12,05 dit is na dat ik hem even weg heb gezet. Dus kweet niet of dat normaal is? Zal het dan toch de sr zijn?? Groeten!
 
Check/reinig eens de verbindingen/stekkers tussen dynamo, spanningsregelaar en accu.

En natuurlijk, niet te vergeten, of de klemmen echt goed vastzitten op beide brandschone accupolen.
 
Laatst bewerkt:
mmm dan zal ik dat morgenvroeg eerst is even doen!

Misschien dat er gewoon ergens een stekker rot is dan ofzo?
Zelfs als ik even gereden heb moet ik hem nog steeds aanlopen... Heb net even half uurtje gereden maar nog steeds zelfde probleem..
 
Laatst bewerkt:
Begin met te checken wat er in deze draad geopperd wordt en begin steeds bij het makkelijkste .... gun jezelf de kans dat het plotseling verholpen is.

Meet ook (nog) eens de spanning bij wisselende toerentallen .... bij kapotte SR loopt die meestal op naar ongeveer 18V op de accupolen .... tot de accu niet gek veel later dood is.
 
Laatst bewerkt:
wat willem zegt,


mag op de polen van de accu bij hoger als idle absoluut niet hoger worden als 14,7 volt.

je hebt best kans dat die accu voor een reden is overleden,

oftewe';
je hebt nu het gevolg gevonden [accu],
maar de oorzaak is nog niet opgelost van deze [accu]storing ;)
 
Laatst bewerkt:
Oow oke! Dus bij elk toerental mag hij niet hoger worden dan 14.7 das duidelijk. Als dit wel is dan moet ik kijken maar mijn spanningsregelaar??


yep idd,


mocht die spanningafgifte van je SR op je accupolen hoger/kapot zijn,
gaat je accu opgegeven moment toch koken en sterft langzaam.... -O-

>meet eerst eens met [motor uit] op je accupolen.
>daarna met [starten van de motor] op je accupolen, spanning mag niet onder 11 volt zakken..
vervolgens met [idle/gas geven] op je accupolen, geen hogere spanning als 14,7 volt.


mocht je gelijkrichter GR kapot zijn laadt ie ws juist veel te weinig bij,
je kunt dit niet meten op de accupolen.

:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan