Start problemen, hulp gezocht !

Donders

Die hard MF'er
18 jul 2004
473
0
Utrecht
Hallo,

intro:

Ik zit met een behoorlijk probleem. Ik heb een motor gekocht (gsx 750E '82)De motor die ik overnam van een vriend wilde niet starten op de normale manier maar wel als je hem aanduwt. Wij dachten dat het een klein probleem zou zijn, dit valt nu echter behoorlijk tegen.

De motor staat nu bij een shop in utrecht ter reparatie, echter de monteur daar moet dit tussen zijn klussen door doen hij staat er nu een week en hij heeft nog geen tijd gehad. :( :( Aangezien ik sinds dinsdag mijn rijbewijs heb kan ik niet wachten om mijn eerste rit op mijn motor te maken. En werkt het dus behoorlijk op mijn zenuwen.

To the point:

Is er iemand op dit forum die echt het nodige af weet van dit type motor en mij (tegen vergoeding) op korte termijn wil helpen om deze aan de praat te krijgen! :}

Wat is er al gebeurd/bevonden
--De startmotor is er uit geweest en ok bevonden!(door de shop)
--De accu is naar de knoppe (volgens de shop)
--De caburateur is door de shop schoon gemaakt.

Wat de monteur nu gaat doen (als ie tijd heeft :( )

--De zuiger afstelling controleren


Mensen, wie :} kan mij helpen met sleutelen aan de motor en/of wie heeft enig id wat dit probleem kan zijn. (bezine toevoer, electra etc)

Let wel:
Tips over wat het kan zijn zijn zeker welkom, echter zie ik het zelf knutselen zonder hulp niet zitten!


Alvast erg bedankt,

Harmen

PS: Ik woon in utrecht
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

probleem ook gehad met een GSX 850G en ook met m'n CBR1000F ('87).
Probleem zat in de massa verbindingen van het electrische circuit. De spanning bij het starten zat dan te ver in het circuit, waardoor de vonk op de bougie te klein wordt en niet onsteekt. Met duwen trekt de startmotor de accu spanning niet onderuit en blijft er genoeg over voor de vonk.
Een slechte accu geeft natuurlijk het zelfde effect.
Succes.
 
Hoi,

probleem ook gehad met een GSX 850G en ook met m'n CBR1000F ('87).
Probleem zat in de massa verbindingen van het electrische circuit. De spanning bij het starten zat dan te ver in het circuit, waardoor de vonk op de bougie te klein wordt en niet onsteekt. Met duwen trekt de startmotor de accu spanning niet onderuit en blijft er genoeg over voor de vonk.
Een slechte accu geeft natuurlijk het zelfde effect.
Succes.

idd is simpel zelf te doen, heb ook 3 van die ijzers en ken dat.
Echter indien het je CDI unit niet is, als je die laat meten, kan zo 1,2,3 dan zou je um zo mee kunnen nemen en alles nachechen op vastzitten, vet waar nodig, en geen corrosie in de kabels
 
Heren bedankt voor de reactie zover,


Tips over wat het kan zijn zijn zeker welkom, echter zie ik het zelf knutselen zonder hulp niet zitten!
Omdat bv de term cdi unit mij al niets zegt.
 
Handboek staat in WPH ter download

CDI = i.p.v. contactpunten, = electro, moet je laten meten, indien okay, meenemen
Dan buddy, zijkappen en tank verwijderen, en vanaf de accu alle verbindingen nalopen of ze niet los zitten of uitgedroogd (groen uitgeslagen) droge verbindingen, uitgedroogde, voorzien van kopervet, half dode contacten, denk aan stekkerverbindingen, voorzichtig beetje WD 40 inspuiten, veel kan het niet zijn, kanaal is accu -> Startrelais -> Startmotor
en de directe contacten aan de zekering, of de zekering zelf

Ik wil je best helpen maar ik woon 30 km verder richting groningen dan zwolle
 
Dank wederom,

Maar ik ga er vanuit dat de shop wel de electra aansluiting ed heeft gecheckt??


Heb je misschien een link naa het WPH omdat het aantal pagina's nogal groot is. tanx
 
kopieeer dit naar je menubalk en geef enter

ftp://mf:mf@bikevouwer.mine.nu

Kijk bij suzukie, ik heb um zelf geupload 550/750

Niet erop klikken dus, maar kopieeren naar je menubalk, of middels een FTP pakketje, en trek binnen
 
Ik denk dat je Suz uit '82 nog geen electronische onsteking heeft. (of misschien net wel). Dan is de CDI term voor jou niet van toepassing.
Wat ook kan, is dat de start motor de motor niet snel genoeg ronddraait. In dat geval moet de startmotor nagezien worden. Kijk ook naar de kabel naar de startmotor en het start relais.
Volgens mijn geheugen heeft de 750 een kick starter, start ie daar wel mee??mij gsx850g had er wel één, maar het bouw jaar weet ik niet meer. ('81???)
Succes :]
 
Heren wat een reacties !

@Pieter: Als de start motor eruit is, en hij word aangesloten op een goede accu, draait ie snel genoeg rond. (als dus de monteur en ik was daarbij)
En ik heb heb ook proberen te starten met de accu van de auto, helaas.

@ Zot: Kunnen we dat ook omdraaien? Jij bij mij? :) Ik krijg de motor niet naar jou toe namelijk. Vast erg bedankt voor je aanbod!

@smf: De startmotor draait snel genoeg. Zie bericht aan pieter! Een kickstart heeft deze niet, als had me dat wel wijs geleken :) De monteur zegt dus dat het niet aan het startrelais of de startmotor ligt.

@Hulzie: Volgens mij heb je gelijk, maar ik denk niet dat mijn motor CDI heeft. (klinkt als een diesel :)

@gt 750"j": Tanx!!! Is er een mogelijkheid dat je naar Utrecht komt, gezien ik niet de mogelijkheid heb de motor naar jou te krijgen!


Allen bedankt voor de reacties :} :} :}

@zot en gt 750"j" misschien is het handig als jullie je voorstellen even mailen donders@wanadoo.nl tanx !!!
 
Laatst bewerkt:
Hulzie: Volgens mij heb je gelijk, maar ik denk niet dat mijn motor CDI heeft. (klinkt als een dies

Denk ut toch van wel, ik zit zelf ook in de GS' en en juist niet in de GSX 'en (ouwe troep wel te verstaan , ik heb wel een nieuwe GSX) maar die ouwe GSX en laat ik links liggen opdat die CDI hebben, en reparatie daaraan, is naar verhouding vrij duur. Ik hou van de GS en, maar alleen met kickstarter, nieuwere oudere type's zit de eerste electronica immers aan en is storingsgevoelig.

Maar dar ben je zo achter, aan de rempedaal zijde, vooraaan blok zit een rond kapje ca 13 cm, doorsnee, ontstekingsdeksel is dat, zit met 3 boutje vast, draai die er maar eens af, zit geen olie achter ofzo, en zie je daan geen contactpunten dan heb je CDI tjes (is 5 minuutjes werk en dan weet je gelijk waar je aan toe bent) De CDI tjes zelf zien eruit, ca 4 cm bij 7 cm en 4 cm dik, grijs van kleur ribbels aan de buitekant voor, achterkant zit in de zwarte troep, als die zwarte troep zacht is, is de CDI doorgebrandt.

Waar zitten de CDI íes?

Kunnen overal zitten, maar waarschijnlijk achter zijkappen, onder de buddy of onder de tank, ligt er maar net aan of de vorige eigenaar ze eens verhuist heeft al of niet
 
Hulzie: Volgens mij heb je gelijk, maar ik denk niet dat mijn motor CDI heeft. (klinkt als een dies

Denk ut toch van wel, ik zit zelf ook in de GS' en en juist niet in de GSX 'en (ouwe troep wel te verstaan , ik heb wel een nieuwe GSX) maar die ouwe GSX en laat ik links liggen opdat die CDI hebben, en reparatie daaraan, is naar verhouding vrij duur. Ik hou van de GS en, maar alleen met kickstarter, nieuwere oudere type's zit de eerste electronica immers aan en is storingsgevoelig.

Maar dar ben je zo achter, aan de rempedaal zijde, vooraaan blok zit een rond kapje ca 13 cm, doorsnee, ontstekingsdeksel is dat, zit met 3 boutje vast, draai die er maar eens af, zit geen olie achter ofzo, en zie je daan geen contactpunten dan heb je CDI tjes (is 5 minuutjes werk en dan weet je gelijk waar je aan toe bent) De CDI tjes zelf zien eruit, ca 4 cm bij 7 cm en 4 cm dik, grijs van kleur ribbels aan de buitekant voor, achterkant zit in de zwarte troep, als die zwarte troep zacht is, is de CDI doorgebrandt.

Waar zitten de CDI íes?

Kunnen overal zitten, maar waarschijnlijk achter zijkappen, onder de buddy of onder de tank, ligt er maar net aan of de vorige eigenaar ze eens verhuist heeft al of niet

Bedankt voor je reactie !
De motor staat nu (helaas) nog onbewogen in de shop. Daar zal ie helaas moeten blijven omdat ik het zelf niet zie zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan