Start problemen yamaha virago

betonneron

Rookie
3 jun 2012
8
0
Wie kan mij helpen het volgende probleem op te lossen,mijn yamaha virago is voorzien van andere caburateur (sloop) alle onderdelen overgezet nieuwe inlaat spruitstuk en nieuwe vlotter met zitting.Nu wil het geval dat hij totaal niet wil starten alleen mega harde knallen uit uitlaat ,iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.
 
ik ben het met je eens dat hij eerst moet lopen maar als die carburateurs helemaal niet gelijk staan dan gaat dat ook niet lukken....
Ik heb het met een 920 gehad en deze bleef ook alleen maar knallen....de carburateurs op het oog een beetje gelijk gezet en toen bleef hij al stationair lopen....

Als je heb doorgestart....zijn de bougie's dan nat ?
Wat je ook kan proberen is de luchtfilter even met je hand afsluiten, kijken of hij dan wil starten...

ik heb al in je profiel gekeken waar je zit maar kan geen woonplaats vinden, in de buurt van lelystad kan je wellangskomen ;)
 
Goededag,om op de laatste reactie terug te komen ja de bougies zijn nat ,het synchroon stellen kunnen jullie mij vertellen hoe ik dat doe ,als ik goed ben ingelicht is het knallen alleen maar niet verbrandde gassen het luchtfilter dichtzetten met de hand heb ik nog niet geprobeerd maar dan moet de hele tank eraf zeker
 
Accul vol? Goede vonk? Even nieuwe bougie's gemonteerd?
Anders even een snufje remreiniger oid in de luchtinlaat spuiten (tijdens het starten), zo kreeg ik v/d week een oude gpx weer aan de praat. Hierna een enorme rookwolk, maar loopt en start sindsdien weer goed...
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik het vlotter niveau het beste controleren ,er zit geen accu in start hem tijdelijk met startkabels is dit een probleem.Kan hij tijdens het starten al verzuipen want ik dacht altijd als de vlotter kamer vol is het goed .wat ik wel heb gedaan is de brandstof leiding gesplits voor de caburateur in plaats van op de caburateur dit ivm afgebroken t stuk op de cab
 
ik hoop niks maar ben al zolang aan het tobben kom er gewoon niet meer uit al jullie reactie s zijn welkom en ga ik zeker wat mee doen maar die cab die er nu onderzit komt van sloop mischien is deze cab wel kapot geweest
 
ik denk dat het probleem niet een kapotte careburateur is maar gewon een kwestie van de afstelling.....
wat je kan proberen is te starten met je benzinekraan dicht....zo voorkom je dat de vlotter overloopt en de motor verzuipt...
start hij dan wel dan moet je het toch ergens bij je vlotters zoeken....
maar zoals ik al eerder vroeg....in welke plaats zit je?...
als je bij mij in de buurt zit dan heb ik er geen probleem mee je even te helpen
 
Ik zou eens beginnen met een accu te kopen, en het dan nog eens proberen. Evt met wat remreiniger, en lopende auto+startkabels erbij (zodat hij niet gelijk leegtrekt).
Ervanuitgaande dat alles goed gemonteerd is, en de bougies nat zijn en je de motor op farieksinstellingen hebt afgesteld.. Zou hij in ieder geval IETS moeten doen!
 
hoi IK woon in woudenberg dus best wel ver van lelystad ,wat betreft de benzine kraan dicht deze zit er niet op is automatische.wat betreft de fabrieks instellingen waar kan ik die vinden
 
Wie kan mij helpen het volgende probleem op te lossen,mijn yamaha virago is voorzien van andere caburateur (sloop) alle onderdelen overgezet nieuwe inlaat spruitstuk en nieuwe vlotter met zitting.Nu wil het geval dat hij totaal niet wil starten alleen mega harde knallen uit uitlaat ,iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.


Heb zelf ook de Virago 750 uit 1993, altijd geëmmer met vette bougies, niet starten etc. en zeker met vochtig en koel weer. Heb er toen Iridium NGK bougies in gezet en nooit meer last gehad, zelfs afgelopen winter 1/4 choke en starten in één keer, zijn duur die bougies, maar scheel veel ergenis. Is een kwaal van de Virago en natuurlijk moeten de carbs basis afgesteld staan om hem een beetje redelijk te laten lopen, de basis afstelling kun je doen zonder dat de motor loopt, wil wel ff kijken in het wphb en de pagina eventueel door mailen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan