start problemen.....

jiri.blom

MF'er
29 nov 2007
205
0
Almere
Dit heb ik ook al op cbr groep gevraagt maar daar komen alleen cbr rijders dus een kleinere groep.. dus vraag het hier nog eens...


In december heb ik mijn motor honda cbr 600f (f2) gekocht het is een model uit vs, 1994 model.
Nu ben ik na de aanschaf eigenlijk meteen op vakantie gegaan (stond al op planning) dat was de week dat het zo pleuris koud was in NL. Ik kwam thuis en ging even kijken of hij nog wilde starten na zo koude periode (hij staat in achter tuin met een hoesje alleen) nou in 1 seconde broemmm. prima dus.. Nou van die tijd tot 2/3 weken geleden.

Ik wil weg rijden brrrr brrrrrr meer niet (wel start geluid maar geen draaiende motor)
Na paar keer proberen broemmmm en hij draait weer. dat aantal keer gehad nu.

Vorige week na 20 minuten gereden te hebben en even wezen tanken. wil ik weer starten bij de pomp en deed weer niets sloeg niet aan tenminste, dit aantal keer geprobeerd en niets dus ik denk loop ff met motor naar de auto garage die daar omde hoek was. daar nog 1 keer geprobeerd voor de deur en niets... dus ik vraag 1 van die gasten. ze zijden we komen zo.. toen er 1 aankwam lopen probeerde ik hetr weer en wat denk je..... Broemmm broemmm.. Hij deed het weer in 1 seconde.

Gister wilde ik weer heel even rijden met me broer en bij hem was altijd klote start hij rijd zo weg en ik.. weer geen stratende motor na alles kappen er af gehaald te hebben om bij accu te komen en dankzij me auto weer gestart.. naar mensen gereden daar ff wezen kletsen, en ik dus duimen dat hij weer zou starten.. dit was echter nu weer geen probleem..

Ik ben vanmorgen wezen kijken hij hij nu weer deed.. eerst weer niet starten, pas na aantal keer proberen deed hij t weer.. na ff te hebben laten lopen uitgedaan.. en wilde weer straten geen probleem. dit nog eens gedaan.. en nee hoor weer niets..

daarna ineens weer weer wel... pfffffffff fffffffff

Nou een lang verhaal maar wat is dit toch...?? Ik dacht aan de brandstof filter soms verstopt door prut en dat hij daardoor soms geen brandstof meer doorlaat en na ff laten zakken weer wel werkt... offffff....

Ik hoor het graag en ben nog niet zo lang motor rijder dus hoor graag van andere ook..

Owe ja is het niet handig van de accu 2 draadjes te laten lopen naar ergens waar je ze makkelijker kan pakken om zo eventueel stratkabels er op aan te sluiten...
Dit dan miss met schakelaar er tussen??

starten gebeurd altijd met choke tot nu toe..

Groet.. Jiri
 
je dynamo laadt je accu niet op, en je motor trekt hem elke keer leeg

precies hetzelfde gehad met een fzr

En wat heb je er aan gedaan?
Maar hij heeft eerst wel steeds power he hij maakt wel echt strat geluidje etc... en met lege accu (wat ik bij auto had hoor je alleen heel zacht klik... en soms klik, klik klik haha..

En ehh die rare geluiden maken helpt niet :S....

Hahah.. andere oplossing?
 
Eenmaal toch bij de pomp en na fors lange stilstand wazige verschijnselen, zou ik een slok carburateurreiniger in de tank hebben toegevoegd.

Maar het kan natuurlijk aan meerdere dingen liggen.

In ieder geval eens bij droog weer en niet al te volle tank, rijden zonder tankdop; helpt dat dan deugt je tankventilatie niet.

http://www.cbrextreme.com/index.php?pid=10&id=40
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan dat je hem vlak na het tanken niet met de choke start?
anders kon dat (in dat specifieke geval) wel eens het probleem zijn.

enne een start punt buiten je kappen kun je wel maken ja. Alleen de plus is genoeg want massaklem kun je dan op het blok oid zetten.
Ik zou geen schakelaar ertussen zetten maar gewoon afschermen met een dopje ofzo.

mooier is natuurlijk je motor maken zodat hij altijd start :)
 
enne een start punt buiten je kappen kun je wel maken ja. Alleen de plus is genoeg want massaklem kun je dan op het blok oid zetten.
Ik zou geen schakelaar ertussen zetten maar gewoon afschermen met een dopje ofzo.

Met de + aansluiting donders oppassen ! Die zou ik dus never op een ander punt erbuiten maken.
Houd het lekker origineel, dan ben je safe.
Controleer alle massa verbindingen en stekker/contra-stekkers eens en maak de contacten schoon.
Veel ellende kan veroorzaakt worden door een slechte stroomkring.
Pas op: koppel even de Massa af van de accu voordat je met stekkers bezig gaat met loskoppelen en aankopelen. Bespaart je later ellende (sommige componenten kunnen daar niet tegen) !

Suc6
 
Laatst bewerkt:
En wat heb je er aan gedaan?
Maar hij heeft eerst wel steeds power he hij maakt wel echt strat geluidje etc... en met lege accu (wat ik bij auto had hoor je alleen heel zacht klik... en soms klik, klik klik haha..

En ehh die rare geluiden maken helpt niet :S....

Hahah.. andere oplossing?

Meten is weten, je dynamo moet 14 volt geven aan de accu bij 3000-5000 toeren.

Bij mij was dit 10 volt.
De accu heeft dus wel power, maar niet genoeg om te blijven lopen. Bij mij werkt de brandstofpomp op de accu...power op...brandstof pomp niet doen...motor uit.

Wacht je dan 10 minuten, dan laadt de accu net genoeg stroom om weer te kunnen starten. Maar na een paar km krijg je weer hetzelfde euvel.

Ik heb de dynamo dus vervangen.
 
Met de + aansluiting donders oppassen ! Die zou ik dus never op een ander punt erbuiten maken.
Houd het lekker origineel, dan ben je safe.


Suc6

kan best hoor en ik zou niet weten waarom niet.
bmw peronenauto's (om maar eens wat te noemen) hebben het origineel onder de motorkap. omdat de accu onder de achterbank staat.
 
hey mensen,

Heb accu opgeladen, en in motor gedaan hij starte meteen..
als ik naar de dynamo kijk.. dus de motor draait op basis toeren en geef eens gas gaat de koplamp feller branden.. dus hij laad bij tenminste dynamo doet het en accu ook want die is op geladen.

Nu ga ik kijken naar spannings regelaar want die is dus gebarsten en word zeer warm (lijm smelt)
dus nu kijken dat hij niet te veel bijlaat dus niet stopt met laden als accu al vol is.. spannings regelaar zorgt er dan toch voor dat hij stopt met laden of zo iets...

nu hopen dat mijn cdi unit niet daar de klote is gegaan door de te veel aan stroom...

Klinkt dat alles logisch?


Groet
 
de spanningregelaar is een van de weinige dingen die honda nog niet lekker onder de knie had bij het uitkomen van de cbr 600, cbr 900 en de vfr. Als deze gebarsten is zou ik hem vervangen, let er dan wel op dat je er 1 koopt mét koelribben, dat is de vernieuwde versie. Check ebay maar eens.......
 
hey mensen,

Heb accu opgeladen, en in motor gedaan hij starte meteen..
als ik naar de dynamo kijk.. dus de motor draait op basis toeren en geef eens gas gaat de koplamp feller branden.. dus hij laad bij tenminste dynamo doet het en accu ook want die is op geladen.

Niets meer aan doen ,...prima zo!

Nu ga ik kijken naar spanningsregelaar want die is dus gebarsten en word zeer warm (lijm smelt)
dus nu kijken dat hij niet te veel bijlaat dus niet stopt met laden als accu al vol is.. spannings regelaar zorgt er dan toch voor dat hij stopt met laden of zo iets...

nu hopen dat mijn cdi unit niet daar de klote is gegaan door de te veel aan stroom...

Klinkt dat alles logisch?


Groet


Spanningsregelaar stuk! ...Laat de motor staan!, om verdere electriek-schade te voorkomen!

Kijk ff naar typenr.....zoiets kost al gauw 100/140 euro afhankelijk van wáár je deze aanschaft...
N_gs572_Memo_1.jpg
 
Je kan het gewoon meten hoeveel volt hij laad! Als je dynamo goed is dan zal je cbr ong 14,4 volt geven bij 4000 toeren, geeft ie minder dynamo stuk, geeft ie meer 17 of 18 spanningsregelaar stuk. Verder ken ik de problemen die jij hebt wel alleen dat was bij mijn oude cbr pc 25 een vuile verstopte benzine kraan, er lag veel bezinksel in de tank waardoor mijn kraan niet goed liep ene keer wel andere keer niet. Maar hij stopte er soms ook mee tijdens het rijden doet de jouwe niet. Spanningsregelaar is een zwak punt van de cbr maar ik heb er toch 80.000 km mee gereden met de originele en hij was nog heel toen ik de bike verkocht.
 
ik lees dat de optie: dynamo stuk/slecht. maar de accu kan de startmotor wel idere keer van stroom voorzien. nb als de dynamo stuk/slecht is zou de motor onderweg stil vallen omdat de accu leeg is.
spanningregelaar eigenlijk zelfde als de dynamo.
benzine loopt niet goed door. maar smorgens heeft ie er ook last van en hij zet hem stil, tank, start niet. niet logisch.

ik denk aan bv de dodemans schakelaar, corrosie op de contactpunten of dat de accu bij het starten te weinig spanning / stroom geeft om de ontstekking van voldoende energie tevoorzien bij het starten, maw accu in slechte staat.
 
Laatst bewerkt:
Je kan eens proberen om 's avonds een automatisch batterijladertje aan te sluiten. Als hij dan 's morgens telkens start, is het inderdaad een probleem met een (bijna) lege batterij. Als dat geen verschil maakt, is het waarschijnlijk een probleem met een slechte elektrische verbinding. Dénk ik.
 
quote:
edkedk schreef op 26 maart 2008 @ 23:00:Met de + aansluiting donders oppassen ! Die zou ik dus never op een ander punt erbuiten maken.

Suc6

Ik ben benieuwd waarom niet???


Sorry voor de late reactie....
Er is een groot risico dat je kortsluting veroorzaakt als je met de + een massapunt raakt.
 
Tip: Altijd starten met de lampen en knippers uit.


Heb zelf ook een f2 uit 94 vs model. Co is kut afgesteld bij die dingen.
Die gekken americanen hebben die co schroefen afgedekt zodat je ze niet kan verstellen ivm met de co2 uitstoot (gelukkig rijden ze wel hummers die een stuk minder vervuilen dan die 600cc tjes :? )
Heb zelf even een groefje in gezaagd en met een schoevendraaier 3 slagen gedraaid. motor loopt hierdoor een stuk beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan