start problemen

Pat1973

MF'er
15 mrt 2010
35
0
Arnhem
Hallo,

Mijn Suzuki GSX600F uit 2004 wil na een extreme regen rit niet meer starten. Hij stikt wel naar benzine dus ik denk dat ik hem heb verzopen. Wat moet ik nu doen. Ik ben niet technisch aangelegd.

Hij start altijd zeer vlot, dit is nieuw voor mij.

Pat.
 
Wat je nu nog zou kunnen doen is de vlotterkamers, onderaan de carburateurs, leeg laten lopen met de aftap schroef. Meestal hangen er slangetjes onderaan de motor waar die paar eetlepels met benzine dan uit komt. Vang het op in een schone glazen pot en bekijk kritisch of je misschien twee vloeistoffen ziet. Wees altijd voorzichtig met het aandraaien van schroefjes in de carburator. Niet te strak.

Mogelijk even het luchtfilter controleren en laten drogen. Het mengsel kan veel te rijk zijn geweest. Het luchtfilter moet redelijk droog zijn en open genoeg. Vaak komt het slangetje van de carter ontluchting uit in het luchtfilterhuis, wat het filter vettig kan maken.

Op deze foto en bij die motor is #3 de aftapschroef. #4 is trouwens een mengsel stel-schroef met beperking tot 3/4 slag voor milieu eisen en tegen ondeskundig gebruik. Open (tegen de klok) is rijker in benzine en zuinig met lucht. Je zou kunnen kijken of dit schroefje niet te ver open staat. Volledig open is voor het rijden hoog in de bergen. Het is verder proefondervindelijk. Half open zou goed moeten zijn. Bij te ver open kan de motor gaan inhouden en bij te ver dicht dan hoor je vaak de uitlaat spreken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan