Start problemen

Pe twin

Rookie
26 jun 2018
4
0
Spanbroek
Mannen
Ik heb af en toe problemen met het starten van de motor een intruder c 1800.
Ik heb nieuwe accu's er in gezet maar het probleem blijft.
Soms lijkt het wel als of hij de motor niet rond krijgt ;( het maakt niet uit of de motor warm of koud is).
Het kan tijden het rijden zijn na een korte stop, of bij de eerste start s'ochtends het gebeurd ook niet vaak maar af en toe lijk het wel of hij me in de steek wil laten })
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn.
Ik Kan de motor ook ff naar de dealer brengen, maar omdat hij het niet vaak heeft zal waarschijnlijk het onderzoek veel tijd en geld kosten.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn, dat zou ik het probleem zelf misschien kunnen oplossen of gerichter zoeken. :)

gr Pé Twin 8-)
 
Vakanties mogen bergen geld kosten ,na 4 weken ben je weer net zo wit /bruin als eerst. :P

Met een paar honderd of meer dan heb jij weer een fijne betrouwbare intruder c 1800. })

En een vakantie ben je trouwens ook weer snel vergeten en van je Suzuki geniet je elke dag :+
 
Vakanties mogen bergen geld kosten ,na 4 weken ben je weer net zo wit /bruin als eerst. :P

Met een paar honderd of meer dan heb jij weer een fijne betrouwbare intruder c 1800. })

En een vakantie ben je trouwens ook weer snel vergeten en van je Suzuki geniet je elke dag :+
Probeer eens exact de beleving van die vakantie te krijgen voor veel minder geld
En ptobeer exact de zelfde reparatie te krijgen voor veel minder geld.
Deeerste is lastig, alleen de lokatie al.
De reparatiewordt niet anders als hij door jezelf uitgevoerd wordt, dat scheelt wel een hoop geld.
 
Het kan van alles zijn van een af en toe weigerachtige
startmotor tot aan een niet zo,n beste stuurschakelaar of startrelais aan toe.
Daar achter komen is werk voor iemand die verstand heeft van motoren of een motorzaak.
Het eerste lijkt mij hier niet van toepassing,dus blijft het laatste over. :Y
 
Laatst bewerkt:
decompressor werkt niet goed.
de xv1600 had een soortgelijk probleem.
daar konden de hydraulische klepstoters lek gaan en dan werkt het decomressiesysteem niet goed.
het lijkt dan of de accu of startmotor te zwak is.
het is ook mogelijk de de kleppen gesteld moeten worden.
als de klepspeling veel te groot is, dan werkt de kleplichter ook niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat bedoel ik ik krijg in ieder geval al meer reacties over het probleem.
De kleppen zijn nog geen jaar terug +/- 2000 terug gecontroleerd dus ga er van uit dat die goed zijn.
In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik ga me consenteren op de startmotor.

gr Pé Twin
 
Mijn nieuwe 2018 1290 SDR had iets gelijk soortigs.

De dealer had een aannemelijke verklaring. Als de stand van de zuigers ongunstig is, moet de start motor wel die dikke potten door de compressie heen leuren en daar kan ie wel eens moeite mee hebben.
 
Onzin is dat niet... Bij de ducati's is dat ook een euveltje. Komt wel degelijk door de compressie. Door dikkere kabels naar de startmotor te leggen word het al grotendeels opgelost doordat er meer vermogen (minder verlies) op de startmotor komt.

Wat TS betreft, controleer ook de aansluitingen vanaf de accu naar de startmotor eens. Als daar een aansluiting minder contact heeft kan dat ook tot vermogensverlies leiden en gevolg is starten alsof je een te lege accu hebt..
 
wat ik bedoel is dat het de compressie wel veel weerstand geeft. Bij de duc is het niet soms maar altijd..en dat is op te lossen door dikkere startkabels. Je hebt gelijk dat de motor voor 99% stilvalt bij een compressieslag en dus bij starten daar eerst doorheen moet. Ik denk dat dat bij een 1000cc 4 cylinder minder is dan bij een 1000cc 2 cylinder..

Als dat soms optreed zoals bij TS dan kan het toch ook zo zijn dat er slecht contact is in het startkabelgedeelte...kabels van en tussen de startmotor naar accu en startrelais. Ook kan het startrelais zelf slecht zijn. dan krijgt hij te weinig power om door de compressie heen te duwen...
 
op de eerste plaats, als een NIEUWE 1290 nu al "soms" startproblemen heeft, laat je dat oplossen, en laat je je niet afschepen met dat is inherent aan de stand van de zuiger(s)

Als een startmotor de zuiger niet door de compressiestand kan krijgen, dan is er iets totaal mis...
Op de eerste plaats LEKT elke zuiger langs de zuigerveren, dus als een motor al even stilstaat mag en kan er in principe geen druk boven de zuiger blijven staan..
Als motorfabrikanten weten dat bij direct weer starten de compressie te groot is voor hun startmotor dan moeten ze of een zwaardere startmotor/accu plaatsen of een decompressiesysteem, maar mij af laten schepen bij een nieuwe motor van ja ligt aan de stand van de zuiger pik je niet, en laat je oplossen

Mijn buurman heeft een harley, en die had gelijksoortige problemen, zwaardere startmotor en accu , en nooit geen problemen meer gehad
 
Terug
Bovenaan Onderaan