Start problemen

Edjeboy

Rookie
29 mei 2021
4
0
Dames en heren.
Ik heb een klein probleem. Mijn suzuki gsxr-750 stond 2 maanden stil. Ik starte mijn motor alles deed het . Na 45 min te hebben gereden wil starte de motor niet meer. Volgende dag heb ik er een nieuwe accu er in gezet. Alles deed het weer goed tot dat ik het in de ochtend wilde starten. Naar de garage gebracht ,volgens hun ligt het aan de spanningsregelaar regelaar, nou die is vervangen zelde dag 'n na 2 uurtjes te hebben gereden weer zelfde probleem, terug gebracht naar de garage blijkt dat de accu stuk is gedaan , vandaag nieuwe accu in gedaan en nog steeds zelfde probleem. Herken iemand zich beetje in dit verhaal. Met dit type motor.
 
Maar wel een gevalletje "het een sloopt het ander".
Doordat er wat kapot gaat, gaat er ook wat anders kapot, vice versa.
Je lichtmaschien kan ook al kapot zijn.
Is niet een Gixxer kwaal maar een motorkwaal in het algemeen.
 
En met lichmaschien bedoelt Rob een doorgebrandde stator van de dynamo. Komt inderdaad gewoon voor en het enige wat je kunt doen om dit te voorkomen is zorgen dat het oliepijl tegen het maximum aanblijft, zodat de dynamo voldoende gekoeld wordt. Als de accu, spanningsregelaar of stator kapot gaat, bestaat er een grote kans dat de andere van de 3 dus ook kapot gaan als je er mee blijft rijden. Helaas allemaal geen goedkope onderdelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan