Start-relais of motor probleem

StomA

MF'er
9 mei 2006
62
0
Krimpen
Ik ben pas bezig geweest om led knippers (voor) op mijn motor te monteren. hierbij heb ik een foutje gemaakt en kortsluiting veroorzaakt, met resultaat dat mijn knippers niet meer knipperden.
Even opgezocht welke zekering voor de knippers was deze was inderdaad kapot, vervangen en alles knippert weer vrolijk verder. Dus ik dacht probleem opgelost! Op dat moment liep ik wel tegen iets anders aan. Mijn alarm gaat vanzelf aan na een x aantal seconden en zoals altijd nu weer maar begint gelijk te loeien, dat is dus niet normaal. En toen probeerde ik mijn motor te starten maar deze gaf geen reactie, heb de motor aangeduwd en loopt dan prima. als ik probeer te starten dan hoor ik het relais wel tikken. ik heb alle zekeringen nagekeken en op het oog zijn ze goed, ook de zekering die apart zit volgens mij op het relais. ik ben dus een beetje door mijn basis stof heen wat betreft het opsporen van het probleem.

Even samengevat ik heb kortsluitng gemaakt nu gaat mijn alarm constant af (dit schakel ik uit doormiddel van de servicestand)en draait mijn startmotor niet meer.

Suggesties?
 
Ik denk dat het mogelijk is dat je alarm door de kortsluiting en dus totaal wegvallen van het beetje benodigde voeding, zich naar "fabrieksvers" heeft gereset en opnieuw moet worden ingeregeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan