Start relais probleem RSV Mille

Roffelaar

Die hard MF'er
27 apr 2015
253
87
Dronten
Hey techneuten,

Als ik op de startknop van mijn Aprilia RSV Mille druk, dan hoor je alleen het relais van de brandstofpomp klikken en hoor je de brandstofpomp janken. Het startrelais doet niks. Ik heb daarom een nieuw startrelais gekocht en daarmee draaide de motor wel een hele 3 omwentelingen om, totdat dit relais ook sneuvelde. Althans ik denk dat hij kapot is. Daarna klikte het relais wederom niet meer.

Nu heb ik het een en ander gemeten aan het relais en aan het startsysteem.
Accu geeft 12,6V
Aansturing van relais geeft bij indrukken van de startknop: 11,3V
Weerstand op relais (waar aansturing op aangesloten zit) is 2,4 ohm

Iemand enig idee of een voltage verlaging van 1,3V normaal is richting het relais? Neem aan dat het relais pas aan slaat bij een voltage boven 12V of ligt die drempel lager?

Ik hoor graag van jullie!

Roffelaar
 
Ik heb er een startmotor opgezet van m'n vorige Mille, waarvan ik weet dat die gewoon goed is. Aanduwen is mij nog nooit gelukt met een Mille. Wellicht zijn er ervaringsdeskundigen hier die het wel kunnen. Alleen als ik een Mille in z'n 1e t/m 3e versnelling probeer aan te duwen, dan slipt mn achterwiel en gaat de motor niet rond :P

Je kan het proberen door zelf op de motor te gaan staan en 2 man te laten duwen, op het moment dat je de koppeling op laat komen jezelf op het zadel laten vallen.
 
Met aanduwen van een speedwaymotor,zetten wij hem in zijn werk en duwde dan achteruit tot hij blokkeerde,dan duwen in zijn vooruit met de koppeling in en op het moment van koppeling los druk op het achterwiel geven
Ik denk dat dit ook moet werken bij een mille en dan bijv in zijn tweede versnelling
Ik heb mijn harley davidson 1340cc ook wel eens aangeduwd
 
Je kan het proberen door zelf op de motor te gaan staan en 2 man te laten duwen, op het moment dat je de koppeling op laat komen jezelf op het zadel laten vallen.
Met aanduwen van een speedwaymotor,zetten wij hem in zijn werk en duwde dan achteruit tot hij blokkeerde,dan duwen in zijn vooruit met de koppeling in en op het moment van koppeling los druk op het achterwiel geven
Ik denk dat dit ook moet werken bij een mille en dan bijv in zijn tweede versnelling
Ik heb mijn harley davidson 1340cc ook wel eens aangeduwd
Hahaha ga ik dit als laatste poging nog proberen voordat ik dat kreng weer uit elkaar sloop. Probeer ik morgen nog wel even. En dan hopen dat ik hier niet te klungelig voor ben en op m'n muil ga met m'n motor en al :D

Wederom bedankt allemaal :)
 
Zelfde heb ik ook gehad alle kabels richting de startmotor vervangen voor dikke kabels pinkdik iets teveel ... maar ok toen een startrelais van Yamaha erin gezet welke weet ik niet meer maar starten en lopen en oja een nieuwe accu , betere startrelais accu en dikke kabels die van de mille zijn te klein voor t vermogen wat de vtwin vraagt er zijn meerdere topics over in Engeland .
 
Topicstarter is alweer vertrokken...
Ik zeg, iedereen die een topic opent met een vraag, waar meerderen de moeite voor nemen om suggesties te opperen, en waarop TS nooit meer de moeite neemt om even te laten weten hoe het verhaal nu is afgelopen c.q. verdergaat, gewoon direct het account van TS verwijderen.
Het getuigt m.i. gewoon van onfatsoen. Persoonlijk vind ik dit bijzonder ergerlijk, en het is eerder regel dan uitzondering lijkt het wel. Zo.., ik ben het kwijt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan