JantjeBravo
MF'er
- 21 mrt 2012
- 210
- 0
Hallo
Vorig weekend de batterij aan de oplader gehangen. Daarna starte hij goed, niet uitstekend maar deed het toch. Daarna een rit van 30 km gereden. Heeft toen 3 uren stilgestaan.
Na die 3 uren ging het starten al iets minder vlot dan voordien. Maar hij deed het weer. Eens gestart loopt hij goed. Dus nog eens 80 km erbij op de teller.
Nu zijn we een week later, gisteren wilde hij niet starten (geen ontsteking vermoed ik). Geen geplof en benzinegeur. accu losgemaakt en binnen 3uur aan de oplader gehangen. Hij gaf aan dat batterij voor 80% opgeladen was. Dus de batterij terug gestoken. Toen plofte de motor direct en bleef draaien als ik de startknop los liet. Echter na 30 seconde viel hij weer uit. Nogmaals geprobeerd met chocke open. Steeg wel wat in toeren. Reageerde niet op gas en viel ook weer weg na een aantal seconden. Daarna weer niets meer.... Starte wel, maakte ontsteking en bleef half draaien zolang ik de startknop ingedrukt hield. Bij het stoppen van de startmotor, stopte de motor ook onmiddelijk.
Nu, alles lijkt erop dat de accu van invloed is. Wat ik echter niet begrijp is dat hij bij een geladen accu, wel loopt maar stilvalt. Hij loopt moeilijk en laag en valt uit hij het minste gas. Eenmaal de motor draait is de accu toch niet meer van invloed? Of zou dit toch allemaal aan de accu liggen?
Nieuwe accu gekocht. Maar de motor staat hier in de stad, de nieuwe accu moet nog 12 uren laden. Dus hoop met deze accu nu, geladen, thuis te graken.
Ook wanneer de accu aan de oplader hangt, dan geeft de oplader na enkele uren aan dat de batterij opgeladen is. Wanneer ik de batterij loskoppel voor enkele seconde en terug aankoppel, begint de oplader weer te laden voor +- 1 uur voor aleer de batterij vol is.
Eenmaal even gereden te hebben. Start de motor direct, komt direct naar stationair en blijft draaien. Enkel na een stilstand van enkele uren of langer beginnen de problemen zich voor te doen. Van slecht starten na 2-3 uren stilstand, tot helemaal niet starten na enkel dagen.
Vorig weekend de batterij aan de oplader gehangen. Daarna starte hij goed, niet uitstekend maar deed het toch. Daarna een rit van 30 km gereden. Heeft toen 3 uren stilgestaan.
Na die 3 uren ging het starten al iets minder vlot dan voordien. Maar hij deed het weer. Eens gestart loopt hij goed. Dus nog eens 80 km erbij op de teller.
Nu zijn we een week later, gisteren wilde hij niet starten (geen ontsteking vermoed ik). Geen geplof en benzinegeur. accu losgemaakt en binnen 3uur aan de oplader gehangen. Hij gaf aan dat batterij voor 80% opgeladen was. Dus de batterij terug gestoken. Toen plofte de motor direct en bleef draaien als ik de startknop los liet. Echter na 30 seconde viel hij weer uit. Nogmaals geprobeerd met chocke open. Steeg wel wat in toeren. Reageerde niet op gas en viel ook weer weg na een aantal seconden. Daarna weer niets meer.... Starte wel, maakte ontsteking en bleef half draaien zolang ik de startknop ingedrukt hield. Bij het stoppen van de startmotor, stopte de motor ook onmiddelijk.
Nu, alles lijkt erop dat de accu van invloed is. Wat ik echter niet begrijp is dat hij bij een geladen accu, wel loopt maar stilvalt. Hij loopt moeilijk en laag en valt uit hij het minste gas. Eenmaal de motor draait is de accu toch niet meer van invloed? Of zou dit toch allemaal aan de accu liggen?
Nieuwe accu gekocht. Maar de motor staat hier in de stad, de nieuwe accu moet nog 12 uren laden. Dus hoop met deze accu nu, geladen, thuis te graken.
Ook wanneer de accu aan de oplader hangt, dan geeft de oplader na enkele uren aan dat de batterij opgeladen is. Wanneer ik de batterij loskoppel voor enkele seconde en terug aankoppel, begint de oplader weer te laden voor +- 1 uur voor aleer de batterij vol is.
Eenmaal even gereden te hebben. Start de motor direct, komt direct naar stationair en blijft draaien. Enkel na een stilstand van enkele uren of langer beginnen de problemen zich voor te doen. Van slecht starten na 2-3 uren stilstand, tot helemaal niet starten na enkel dagen.
Laatst bewerkt: