start soms niet goed

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
heb het wel eens eerder gevraagd, toen adviseerde men een nieuwe accu die zit er inmiddels in, ik heb soms een enkele keer dat als ik start dat ik een tandwielachtig geluid hoor net of de startmotor er niet goed uit schiet, als ik dan het startknopje indruk dan klinkt het net of de accu leeg is, wacht ik enkele seconden dan start hij weer net of er niks aan de hand is. wie herkent dit en waar kan ik gaan zoeken, het is een kawasaki zx9-r uit 97.
 
dat is nog net het b model geloof ik toch?

Haal je koppelingshuis er maar eens af. Daarachter zit een ketting met een spanner. Wil wel eens gebeuren dat die spanner vast zit waardoor de ketting over de tandwiel kan schieten met starten.

edit

deze:
full
 
Laatst bewerkt:
ik bedoel als hij gewoon start heeft het denk ik weinig zin om het koppelingshuis eraf te halen toch


Als die ketting niet aangespannen wordt schiet hij af en toe over het tandwiel en zal de motor af en toe niet starten, totdat de ketting het tandwiel helemaal kapot heeft geragd.
Dan start de motor helemaal niet meer.
Dus haal dat deksel voor de zekerheid maar even los en controleer of de spanner de ketting nog strak houd. ;)
 
zaterdag startknop uit elkaar gehaalt was weinig aan te zien, de kabeltjes van het startknopje gevolgd en na gekeken weinig aan te zien, vanmorgen gestart geen probleem vanmiddag om half 5 startknopje indrukken draait de startmotor niet het is dan net of hij niet genoeg kracht krijgt om rond te draaien wacht ik even 5 sec en ja hoor gewoon normaal rond draaien en starten.

had al eerder een schema hier gekregen wat te doen bij start problemen, maar er zit al een nieuwe accu in en startrelais door meten werkt ook niet want hier thuis start hij goed of geeft het startrelais zoiezo een andere waarde aan als hij niet meer helemaal in orde is
 
Multimeter op de accu zetten en kijken hoeveel de spanning daalt op het moment dat je start, moet voor het mooie boven de 10 volt blijven.
Maar ik denk dat je toch ergens nog een slecht contact hebt, daar krijg je dit soort problemen mee.
Heb je de massa aansluitingen op frame en accu gecontroleerd?
Heb je de aansluitingen van de dikke pluskabel gecontroleerd?
Als je de startknop indrukt, wordt het startrelais dan wel met minimaal 12 volt aangestuurd?
 
Multimeter op de accu zetten en kijken hoeveel de spanning daalt op het moment dat je start, moet voor het mooie boven de 10 volt blijven.
Maar ik denk dat je toch ergens nog een slecht contact hebt, daar krijg je dit soort problemen mee.
Heb je de massa aansluitingen op frame en accu gecontroleerd?
Heb je de aansluitingen van de dikke pluskabel gecontroleerd?
Als je de startknop indrukt, wordt het startrelais dan wel met minimaal 12 volt aangestuurd?


massa aansluiting op frame nog niet gecontroleerd.
dikke pluskabel die op de accu zit die zit goed vast, is pas een nieuwe accu in gegaan.
startrelais door gemeten heb ik nog niet gedaan.
 
gisterenmorgen startknopje indrukken en in 1 keer starten s middags klaar met werken startknopje indrukken en weer in 1 keer starten, vanmorgen ook geen probleem vanmiddag klaar met werken druk het startknopje in dan hoor ik weer zo n tandwiel geluid voor een halve sec en hij doet helemaal niks, druk het startknopje in dan is het net of de accu echt helemaal leeg is wacht een paar seconde en ja hoor starten en gelijk lopen, daarna naar tankstation gereden getankt en daarna ook gewoon weer kunnen starten.

ga van het weekend nog maar eens wat draden na lopen.
zx-7 arnold schreef al een keer dat ik het koppelingshuis eraf moest halen om de kijken of de spanner van de ketting niet vast zat, maar dit doe je toch zeker alleen als hij helemaal niet meer wilt starten
 
Voor je het hele blok open haalt, zou ik eerst eens ff kijken of de koolborstels van de startmotor niet aan vervanging toe zijn!!! Als die op de grens zitten, wil hij ook nog wel eens raar gaan doen. Is dat het niet, kun je altijd nog je blok open gaan halen.

Grtz Eagle. :) :) :)
 
ik heb twee maanden geleden de carburateurs ultrasoon laten reinigen en het gekke start probleem he ik niet meer gehad, er waren twee vlotternaalden kapot, dus het duurde soms ook lang als ik de startknop indrukte voor hij aansloeg, nu allles weer schoon is start hij binnen 1 a 2 sec
 
Terug
Bovenaan Onderaan