starten 610

devrimds

Rookie
23 mrt 2006
15
0
g
HAllo ik heb een 610 met een start probleem
HIj wil meestal erg slecht starten en ik heb vandeweek ook de kickstarteras doormidden getrapt (112 euro het onderdeel) Nu zeiden ze bij ben van erp dat dit aan de afstelling van de carb. lag maar weer iemand hoe ik deze af kan stellen of kan ik hem beter wegbrengen

alvast bedankt
 
Vrije slag op het gashandle is belangrijk zodat je absoluut geen gas geeft bij het starten.
Zijn je naald en naaldgeleiding misschien aan verversing toe? scheelde bij mij ook een heleboel.
Soms moet ik ook 1 maal kicken met de choke erop (ook bij warme motor) ,volgende trap loopt tie dan.
 
als je hem bij van erp hebt gekocht kun je hem beter naar ben toe brengen en vragen wat het kost om hem helemaal af te laten stellen en tunen uiteraard ;) maar als je hem niet bij van erp hebt gekocht kun je beter een goeie beunhaas zoeken want het is wel prijzig :)
 
kickstarteras doormidden getrapt?

als je geen terugslag hebt gehad kick je wel lomp dan denk ik ...
 
Mijn Husk moest juist wel hoog stationair draaien. Hij startte eerst ook heel slecht, toen heb ik Paul Bon gebeld die me uitlegde hoe ik hem het beste af kon stellen (weet niet meer precies hoeveel slagen je de luchttoevoerschroef moet opendraaien vanuit de dichtstand, maar ik dacht iets van 1,5 slag). Stationair redelijk hoog, op een punt waarbij je eigenlijk zou denken dat ie te hoog loopt.

Maar vanaf toen was het altijd starten en lopen in 1 x kicken. Zowel koude als warme start.

Bel Paul Bon eens zou ik zeggen!!
 
Mijn Husky 610 trap ik als volgt aan:

2x trappen met choke....

1 x zonder en dan start hij!

Good luck ermee, had hiervoor een KTM waar ik kramp van in mijn benen kreeg.. Kloten als je motor slecht start.
 
Mijn Husky 610 trap ik als volgt aan:

2x trappen met choke....

1 x zonder en dan start hij!

Good luck ermee, had hiervoor een KTM waar ik kramp van in mijn benen kreeg.. Kloten als je motor slecht start.

:^

Doe precies hetzelfde en werkt perfekt!

Maar tegenwoordig wil hij soms na de eerste of 2de keer al starten :P
 
ik neem aan dat ik 2 keer moet trappen met choke zonder de kleplichter te bedienen? dit heb ik al wel geprobeerd maar ik gaf wel iets gas bij af en toe ik ga het morgen meteen proberen
 
ik neem aan dat ik 2 keer moet trappen met choke zonder de kleplichter te bedienen? dit heb ik al wel geprobeerd maar ik gaf wel iets gas bij af en toe ik ga het morgen meteen proberen

Absoluut geen gas geven!

Idd, trappen met choke zonder kleplichter. Wel elke keer goede punt opzoeken, dus net door de compressie zetten en dan een ferme trap geven. En de derde trap zonder choke en dan moet je Husk tot leven komen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan