Starten (en stoppen) van Intruder VS1400

jbusser

Rookie
22 apr 2006
7
0
Nijmegen
Ik heb 30 jaar lang een VS700 gehad maar door een ongeval vorig jaar raakte deze total-loss, Nu heb ik een VS1400 sinds vorig jaar en zelfs na een bijna 3 maanden lange winterstop wat het eigenlijk starten en lopen.
Nu is het zo dat hij eergisteren (duidelijk) verzoop, iets dat mijn 700 ook wel eens deed, al waren daar de bougies wat gemakkelijker los te draaien.Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen:
Starten zonder gas/choke, alleen choke of alleen gas, of eerst niets ....???
Stoppen... Er werd mij verteld om, wanneer je de motor kort weg zet, vlak voor het uitzetten van de motor beter de benzinekraan dicht kunt zetten om zo de carbs (een beetje) leeg te laten lopen. Ikzelf betwijfel dat maar...
Ik zoek tips!
Ik heb juist (evenals bij mijn oude 700) vooral problemen als de motor na de winter weer gereld rijdt, na de winter is eigenlijk nooit een probleem... Vind ik raar...
 
Als je hebt gezien hoe benzine eruit ziet nadat het is opgedroogd, vind je dat waarschijnlijk niet zo raar meer. Als dat bijvoorbeeld de sproeiers verstopt of vernauwd, is het mengsel een stuk armer.
In principe zou de motor zonder gas geven horen te starten. Heeft zo'n motor ook een handmatige benzinekraan met 'pri' stand? Dan deze daar ook eerst even op zetten. Zo kan er benzine naar de vlotterkamers stromen. Heb je puur een vacuüm gestuurde kraan, zal je eerst even door moeten starten voor er genoeg benzine naar de vlotterkamers is gestroomd.
 
@jbusser
Tank je e10 of super zonder ethanol?

Hier start ik standaard zonder gas geven de choke hendel verder te openen tot er leven ontstaat.

De Sevenfifty heeft geen pri dus als ik de kraan dicht doe zodat de carbs leeg staan als ik parkeer dan moet ik die een tijdje doorstarten. De VF heeft een pomp en de VFR geen kraan.

De SF startte ook kut op e10 dus dat tank ik niet meer.

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan