Ik heb 30 jaar lang een VS700 gehad maar door een ongeval vorig jaar raakte deze total-loss, Nu heb ik een VS1400 sinds vorig jaar en zelfs na een bijna 3 maanden lange winterstop wat het eigenlijk starten en lopen.
Nu is het zo dat hij eergisteren (duidelijk) verzoop, iets dat mijn 700 ook wel eens deed, al waren daar de bougies wat gemakkelijker los te draaien.Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen:
Starten zonder gas/choke, alleen choke of alleen gas, of eerst niets ....???
Stoppen... Er werd mij verteld om, wanneer je de motor kort weg zet, vlak voor het uitzetten van de motor beter de benzinekraan dicht kunt zetten om zo de carbs (een beetje) leeg te laten lopen. Ikzelf betwijfel dat maar...
Ik zoek tips!
Ik heb juist (evenals bij mijn oude 700) vooral problemen als de motor na de winter weer gereld rijdt, na de winter is eigenlijk nooit een probleem... Vind ik raar...
Nu is het zo dat hij eergisteren (duidelijk) verzoop, iets dat mijn 700 ook wel eens deed, al waren daar de bougies wat gemakkelijker los te draaien.Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen:
Starten zonder gas/choke, alleen choke of alleen gas, of eerst niets ....???
Stoppen... Er werd mij verteld om, wanneer je de motor kort weg zet, vlak voor het uitzetten van de motor beter de benzinekraan dicht kunt zetten om zo de carbs (een beetje) leeg te laten lopen. Ikzelf betwijfel dat maar...
Ik zoek tips!
Ik heb juist (evenals bij mijn oude 700) vooral problemen als de motor na de winter weer gereld rijdt, na de winter is eigenlijk nooit een probleem... Vind ik raar...