starten honda 250 rebel

newport

Rookie
22 mrt 2008
19
0
hallo ik heb een honda 250 rebel aangeschaft

wil deze gaan gebruiken op vakantie [stallen in buitenland]

nu heeft deze motor een jaar of anderhalf stilgestaan

er zit een nieuwe accu in de startmoter gaat goed rond maar hij slaat niet aan

ik heb het luchtfilter open geschroefd en een beetje start spray erin gespoten

als ik dan op de startknop druk start ie meteen

maar slaat ook meteen weer af heb dit enkele malen gedaan maar hij loopt niet door

dus ik denk een brandstof probleem

er komt wel brandstof in de vlotter kamer van de carburateur

heeft iemand hier ervaring mee

is dit enkel schoonmaken of kan er iets uitgedroogd zijn waardoor hij geen benzine doorlaat
 
Benzine vervangen? Honda is traditioneel erg gevoelig voor verouderde benzine. Verse bougietjes indraaien kan nooit kwaad. Overigens heb ik ook jaren een vacantiefiets in het buitenland gehad. Fun!!
 
is er nog meer af te stellen dan de lucht sproeier

ik kan ook voor weinig aan een andere carb .komen maar ja is dit wel het probleem

benzine is trouwens nieuw
 
heb de carb. nogmaals gedemonteerd schoongemaakt en speciaal reinigingsmiddel in de tank gedaan [komt van de motorzaak ]

start nu meteen maar alleen zonder luchtfilter als ik voor dde lucht toevoer mijn hand doe en deze open en dicht duw reageert ie op het gas

heb er net mee gereden zonder lucht filter als ik ermee wegrij duw ik mijn hand voor de luchtfilter [geen lucht]

dan kan ik toeren maken als ik eenmaal rij en hem op toeren hou regeert ie goed

totdat ik l sterk moet afremmen b.v voor een bocht dan kan ik alleen voorkomen dat ie afslaat door de lucht toevoer even dicht te duwen

en dan gas te geven dan komt ie weer op toeren

heb al vanalles geprobeerd lucht afstellen maar met het lucht filter huis dicht loopt ie niet

ook niet als ik hem bv half dicht plak

hij loopt alleen als ik flink met de lucht toevoer speel

ik denk zelf dat de carb mischien toch versleten is
 
he he eindelijkl lopen met de carb naar motorhuis eindhoven geweest hebben hem nagekeken en er nog wat aan gedaan in ieder geval voor 16,- loopt ie weer goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan