Starten met choke en bij weg rijden wel eens afslaan!

lerac_73

Rookie
10 jul 2011
9
0
Amsterdam
Beste MF,

Heb sinds 2 weken een suzuki GSX-F Bandit600 van bj 2004! Heeft bij de vorige eigenaar 3 jaar in de garage gestaan en heeft nu nog maar 5500 km mee gereden! Als ik de motor wilt starten moet ik altijd de choke gebruiken en bij weg rijden pakt het soms niet en slaat af! Maar na een hele korte tijd rijd het gewoon goed zonder choke!
Is dat normaal of is er iets aan de hand met de motor wat ik moet verbeteren of afstellen?
 
Laatst bewerkt:
Bij veel motors is de choke enigszins variabel en moet je ondervinden met hoe weinig je toekunt; geen gas geven bij het starten met-choke en geen volgas binnen de eerste 10-20, 's-winters liever 30km.

Lange stilstand is altijd slecht. Heb je alle vloeistoffen vervangen? Verdeel eens een flesje reiniger in de tank over 2 tankbeurten.
 
Dank je voor reactie! Bij vorige eigenaar heeft al een kleine beurt gehad! Olie verversen en zo!
Wat voor reiniger moet ik daarvoor gaan gebruiken en kan ik die gewoon in de tank doen waar al bezine in zit?
 
Reinigers voor carbs+injectors aan benzinemotor (moet er op staan want bestaat apart voor diesel) zijn aan elke pomp en in veel doe-zaken verkrijgbaar, vaak merk 'Wynns" maar de meeste motorrijders geven de voorkeur aan een spul "Forté" dat voornamelijk in motorzaken te krijgen is.

Ja, gewoon bijmengen in de tank.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de motor zo lang heeft stil gestaan zou ik de tip van Willem ter harte nemen en daarnaast eerst ook eens flink wat km gaan doen met de motor. Mogelijk dat het dan na een tijdje beter gaat, brandstofsysteem kan vervuild zijn na lange stilstand. Soms is het gewoon ook je motor leren kennen en weten hoe deze reageert als hij koud is.

Als je de motor met de choke helemaal open start zou je ook kunnen proberen om hem voor het wegrijden al een stukje terug te zetten, misschien dat dat helpt.
 
Dank je jullie voor de tip! Dat is het punt wanneer ik de choke een beetje terug zet. Wil het wanneer ik gas een beetje open zet niet pakken soms en moet dan flink de gas open zetten! Maar dat wil wel eens niet pakken!
Maar ga die reiniger zo zeker doen! En heb net de papieren bekeken en ook heeft de motor een beurt gehad in periode 2005! Dus moet zeker voor een beurt binnenkort!
 
Terug
Bovenaan Onderaan