Starten met motorrijlessen, is mijn lengte een probleem?

FlatEric

Rookie
29 jun 2020
2
0
Goeiedag,

Ik zit te denken om binnenkort te starten met rijlessen voor het A2 rijbewijs.
Nu ben ik vrij lang (2.05m) en vroeg ik mij af of dit een probleem zal zijn, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Alvast bedankt,

Luuk
 
Voor motorrijden geen probleem.
Voor motorrijden op de gemiddelde lesmotor misschien wel(die zijn nogal klein zodat iedereen erop past). Maar je zit natuurlijk nooit heel lang achter elkaar op de lesmotor dus ik denk dat het wel even uit te houden is. En anders zou je even kunnen zoeken naar rijscholen die wat grotere lesfietsen hebben.
 
Voor motorrijden geen probleem.
Voor motorrijden op de gemiddelde lesmotor misschien wel(die zijn nogal klein zodat iedereen erop past). Maar je zit natuurlijk nooit heel lang achter elkaar op de lesmotor dus ik denk dat het wel even uit te houden is. En anders zou je even kunnen zoeken naar rijscholen die wat grotere lesfietsen hebben.

Bedankt voor je reactie.
Zijn er sowieso in het algemeen veel grote motoren te vinden?
Na dat ik mijn rijbewijs heb gehaald wil ik namelijk een tweedehands A2 motor voor max. 4000 euro aanschaffen, als dit al lastig is dan zou ik het toch wel zonde om mijn rijbewijs te halen.
 
Je kunt de hoogte en de zithouding van iedere motor vinden op motorcycle ergonomics. Het is ook mogelijk om je zadel te laten verhogen.
A2 motoren zijn er uiteraard minder dan A(vol rijbewijs). Toch denk ik dat er met dat budget genoeg te regelen valt.
 
Voor A2 zijn er wel beduidend minder grote motoren te vinden dan voor A natuurlijk, maar ze zijn er wel. Ik had zelf een KLE 500 als A2 fiets en daar zat ik met m’n 1,90 goed op maar 2,05 is natuurlijk nogal een verschil. Er zitten hier vast andere mf’ers met jouw lengte die wel wat motoren kunnen noemen
 
Ben ook 2.05 en met les motoren nooit problemen gehad ( kawasaki Z). De kleding is een groter probleem was mijn ervaring.
Rij nu een a2 yamaha bt1100 waar je ruimte zat op hebt.
Succes ermee!

Ps. De segura sullivan is de langste motorjeans.
Heb geen enkele beter passende jeans of textiel kunnen vinden
 
Laatst bewerkt:
Opzich geen probleem, mijn instructeur is ongeveer van jouw lengte. De duke 390 was de a2 fiets en daar kon hij fatsoenlijk mee vooruit. Ook met de z650 wat de lesmotor was.
 
En anders koop je eerst een passende motor en gaat daar mee lessen?
 
Ben zelf 2.02 en ondervond wel redelijk wat hinder. Vooral de Suzuki SV650 was voor mij soms lastig te manouvreren met AVB examen. M'n heup ging steeds op slot en werd afgeknepen.

Eenmaal geslaagd was de zoektocht naar een geschikte motor lastig. Er zijn maar weinig motoren waar ik comfortabel op kan zitten. Begonnen op een Diversion 900 met verhoogde buddyseat. Dit was soort van comfortabel.
Uiteindelijk binnen een jaar al een grote Yamaha Super Tenere 1200 gekocht, hier pas ik tenminste op.

Ga er in ieder geval vanuit dat je altijd wind vangt op je helm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan