Starten zonder gelijkrichter/spannings regelaar??

Ertje650

Zoveel mogelijk bochies, en zo af en toe rech door
21 dec 2003
9.050
10
Tiel
Hoi, Vraagje is het mogenlijk je Motor te starten zonder gelijkrichter/spannings regelaar?? :? en is dat slecht voor je Dynamo omdat die dan onbelast draait?? :?
 
Die is dan toch juist al losgekoppeld :? er zit toch geen electronica tussen de gelijkricht/spanningsregel unit en de Dynamo :?
 
Om te testen of mijn startmotor nog wel goed werkt,want waarschijnlijk is de spanningsregelaar/gelijkricht unit stuk mijn motor stopte er Zondag in eens mee en het bleek dat mijn Accu stond te koken!! :o nu heb ik nog een unit van mijn vorige NTV maar ik wil eerst kijken of de startmotor nog werkt,ik had het geprobeerd maar meer als het inschakelen van het startrelais en een tikje van de startmotor gebeurde er niet!!
 
Ik denk dat bedoeld wordt: accu los maken van het laadgedeelte maar wel stroom laten geven aan de startmotor.

Ik denk niet dat dat kwaad kan, als er maar geen losliggende draad sluiting kan maken.

Niet te vaak herhalen en ook niet mee gaan rijden want tamelijk onverwacht trek je dan toch de accu leeg.

Zet het licht erbij UIT.

====

Is het vochtniveau in die accu niet te laag geworden?
Dat "koken" doet mij vooral denken aan een defecte spanningsregelaar, de laadspanning loopt dan omhoog boven 15Volt, best erg fout.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat bedoeld wordt: accu los maken van het laadgedeelte maar wel stroom laten geven aan de startmotor.

Ik denk niet dat dat kwaad kan, als er maar geen losliggende draad sluiting kan maken.

Niet te vaak herhalen en ook niet mee gaan rijden want tamelijk onverwacht trek je dan toch de accu leeg.

Zet het licht erbij UIT.

====

Is het vochtniveau in die accu niet te laag geworden?
Dat "koken" doet mij vooral denken aan een defecte spanningsregelaar, de laadspanning loopt dan omhoog boven 15Volt, best erg fout.

Dat bedoelde ik dus ook met zonder Unit ;)

Dat dacht ik dus ook!!

Dat is logisch want de Accu laadt niet meer bij uiteraard ;)

8-)

====

Het is een onderhoudsvrije Accu,en verliest dus in principe geen vloeistof ;) de accu is "DOOD" hij heeft gewoon nog de volle spanning onbelast van zo'n 13V maar je kan er geen lamp meer op laten branden '( dus die moet sowieso vernieuwd worden!!
 
Meten = weten, sp regelaar, accu kost de kp net, de rest wat kapot kan gaan/zijn is veel duurder


Maar je zus mag komend weekend wekend ook bij mij achterop, mist ze de trein neemt naar Meppel, wij vetrekken tegen 10.00 uur
 
Hoi, Vraagje is het mogenlijk je Motor te starten zonder gelijkrichter/spannings regelaar?? :? en is dat slecht voor je Dynamo omdat die dan onbelast draait?? :?

Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt een defecte spannigsregelaar bij mijn Gixxer.
Je kan je motor gewoon starten als je er maar voor zorgt dat je een volle accu heb en de spanningsregelaar is afgekoppeld.
 
Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt een defecte spannigsregelaar bij mijn Gixxer.
Je kan je motor gewoon starten als je er maar voor zorgt dat je een volle accu heb en de spanningsregelaar is afgekoppeld.

Ik vond het al vreemd dat dat de rest van de electra zou aantasten!! want eiglijk is het enige dat je feitelijk veranderd dat je je Accu niet meer bijlaad via de Dynamo en spanningsregelaar/gelijkrichter als ik het goed heb!! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan