Starter Cagiva Canyon 600 1996

da_flux

Rookie
15 mei 2008
28
0
Zou er iemand ongeveer de prijs weten van een nieuwe of 2de hands starter van een cagiva canyon 600 van het jaar 1996
 
hallo,

weet je al wat zo'n startmotortje kost ik denk dat die van mijn ook is overleden.
wat waren jou klachten bij mijn draai de startmotor wel maar kijgt die hem niet door de compresie.
en ja de accu is op geladen dus daar ligt het niet aan.
:N ;(
 
Ik ben wel wat verder, bij mij was de start ring die achter het vliegwiel zit, en er voor zorg dat de startkrans maar een kant op aangedreven wordt (met die excentrise tonnetjes) het probleem. Bij te veel tegen druk schoot die door zodat hij niet door de compresie van de cilinder heen kwam.
Uit elkaar gehaald en schoon gemaakt en ja hoor hij doet het weer.
Alleen na drie keer starten begeeft de startmotor het als nog, mooi kl..te en zie zo'n ding maar eens te krijgen!

In ridderkerk bij een wikkel bedrijf geweest, kosten 300,00 eurie's!!! (ik zeg nog ik hoef geen nieuwe motor!!)
Maar moet met de hand gebeuren en is ongeveer 5 uur werk.
Dus blijft mijn vraag weet iemand waar je zo'n ding kunt laten repareren voor een normale prijs (de veld spoel is kapot het anker is goed) of wat de prijs van een nieuwe is en waar?
 
Laatst bewerkt:
Tsss, zoveel kost een nieuwe inderdaad ook. Als je eraan kan komen, want dat schijnt nogal lastig te zijn. Hoe heb jij het vliegwiel eraf gekregen, met speciaal gereedschap ? Wil ook graag die rolletjes bekijken en schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Ik de mijne geprobeerd af te halen met een 2 klauws, maar dat lukt niet ! ;( Ben bang dat men hem heeft vast gelijmd met rode Loctite. Begin er zolangzamerhand behoorlijk van te balen en heb nu al bijna 2 maanden geen motor kunnen rijden....
Bij bij het tandwiel maar 1 kant op, dat klopt toch niet ?
 
Het waren dus niet de busjes en/of de veer. Ik heb deze wel vervangen door KTM busjes en veer (met dank aan AndreMotors) want ze waren er wel slecht aan toe... Uiteindelijk bleek het toch de door beunhazen 'gereviseerde' startmotor te zijn. Heb hem naar mijn vaste mannetje daarvoor gebracht welke indertijd op vakantie was waardoor ik was uitgeweken naar beunhazen en deze heeft nieuwe koolborsteltjes gemaakt en geplaatst. Man wist mij te vertellen dat ie nog nog nooit zo'n licht en armoedig startmotortje had gezien...
Enfin ik rijd weer ! :]
 
Echt waar ? Ik ben benieuwd want de startmotorreviseerman liet mij een startmotorke van een buitenboordmotor zien en zelfs die was al groter.... Probleem is gewoon dat ie geen decompresseur oid heeft, later hebben ze met een typische Italiaanse workaround het slagvolume verkleint tot 500 cc om het startmoterke een beetje te ontzien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan