starter yamaha virago xv1100 1986

philip2470

MF'er
1 nov 2013
106
4
retie
Ik heb hier een starter van een virago xv1100. Ondertussen alles nagemeten: borstels, continuïteit, alles proper gemaakt, ...
Maar hij lijkt het nog steeds niet te doen. Normaal zou de starter toch moeten ronddraaien als ik de min van de batterij rechtstreek op de massa van de starter aansluit en de plus op de bout aan de zijkant?
IMG_20221101_120520291_MFNR.jpg


Iemand hier ervaring mee, of kan dat ding ook gewoon stuk zijn terwijl alle metingen goed zijn? Of doe ik iets verkeerd?

bedankt
 
Tijd terug had ik al eens problemen met het starten. Motorfiets was volledig uiteen geweest, terug opgebouwd. Toen wij hij ook niet starten. Batterij rechtstreeks op de starter aangesloten, toen ging hij wel. Nadien nooit geen problemen meer gehad. Ondertussen blok helemaal uiteen gehaald en zwart gespoten, terug hetzelfde probleem als toen. Batterij is ondertussen wel een keer te diep ontladen geweest. Batterij tester op aangesloten, maar die geeft aan dat de batterij nog goed is.
 
Net volledig opgeladen, was 13,26V. zakt na 2 keer starten wel naar 12,6V. Moest de batterij slecht zijn , zou die toch op zen minst een kleine poging moeten doen. Hoor de relais ook niet klikken, wat vorige week wel gebeurde, ondertussen niets met de batterij gebeurd....
 
Terug
Bovenaan Onderaan