startermotor vervangen xv920

frankie11

MF'er
4 okt 2007
140
0
heb mijn startermotor laten vervangen een splinter nieuwe yamaha xv920
maar hij slaat soms nog over
 
heb mijn startermotor laten vervangen een splinter nieuwe yamaha xv920
maar hij slaat soms nog over


Dit valt onder garantie. Echter is het vaak niet de startmotor die de oorzaak is van de XV920 (en de XV750 midnight special).

Binnenin zit er een soort veerring (bij het tandwiel wat de rest aan moet slingeren. Dit tandwiel wordt weer aangestuurd door de startmotor) welke een bepaalde spanning moet hebben (NM)
(zie de bijlage, sorry voor het slechte paintwerk)

Als deze niet op exact de juiste veerspanning staat, zal ie vaker gaan overslaan. Dit is bij de XV920 en de XV750 het meest versleten en daardoor zal die vaak overslaan.

Zonder de juiste spanning slaat het tandwiel niet helemaal goed uit.

Kortom: Als je dit hebt laten vervangen door een bedrijf, gewoon teruggaan en onder garantie laten claimen. Dit hadden ze immers moeten weten.
full
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste zit die betreffende veer niet op de startmotor die vervangen is, maar in de erop volgende overbrenging, en ten tweede is er bij yamaha gekozen voor een wat ongelukkige constructie waardoor dit probleem niet voor de volle 100% weg te nemen is.
De betreffende dealer kan hem nog wel 1000 keer uit elkaar halen, maar echt goed wordt 'ie nooit, leg je er maar bij neer, het is niet anders.
 
Ten eerste zit die betreffende veer niet op de startmotor die vervangen is, maar in de erop volgende overbrenging, en ten tweede is er bij yamaha gekozen voor een wat ongelukkige constructie waardoor dit probleem niet voor de volle 100% weg te nemen is.
De betreffende dealer kan hem nog wel 1000 keer uit elkaar halen, maar echt goed wordt 'ie nooit, leg je er maar bij neer, het is niet anders.

Dat klopt. dat zei ik dus ook in mijn vorige post dat die om het tandwiel zit welke aangestuurd wordt door de startmotor..

en dit euvel is dus wel 100% weg te nemen. Mits die op de juiste spanning staat.
Meestal moet je deze dus ook vervangen voor een nieuwe en dan op spanning brengen.

Een oude heeft al last van metaalmoeheid om het maar zo te zeggen.

Ik heb deze zelf ook vervangen en destijds op spanning gezet. Daarna was het euvel 100% over.

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan