Startknop werkt niet na vervangen stuur

zup-kla

Die hard MF'er
12 sep 2021
426
847
Van de week heb ik een nieuw stuur op mijn Bandit (1999) gezet. Alles rustig er af gehaald en opnieuw gemonteerd. Geen rare dingen gezien of gedaan. Alle kabels zijn lang genoeg voor het nieuwe stuur.
Alleen start hij niet nu niet meer. Maakt gewoon helemaal geen geluid. Accu is vol.
Zelf dacht ik dat de ‘startknopcabine’ een steekje los zou hebben o.i.d., maar kan niets vinden..
Iemand enig idee waar het probleem kan zitten?
 

Bijlagen

  • 9C10721E-D59B-4947-93D6-44F9DB2CAA29.jpeg
    9C10721E-D59B-4947-93D6-44F9DB2CAA29.jpeg
    407,4 KB · Weergaven: 61
Oplossing
Nou, opgelost.. duurt even, maar dan heb je ook wat.

Door het vervangen van het (breder) stuur is de bekabeling wat aangetrokken. Kabels zijn lang genoeg, maar toch zat er ergens een ijzerdraadje dat de boel samen hield en een vervelend uiteinde had. Deze is in een kabel gekomen en heeft kortsluiting veroorzaakt.
Ondertussen opgelost en eindelijk weer eventjes kunnen rijden.

Voor degenen die dit topic volgden, of in de toekomst zullen lezen.. wel zo netjes om de uitkomst te melden.

We kunnen weer! 👍🏻
- op de accu.
+ op de accu, daarna voor de zekering, na de zekering, contactslot, startknop, na de startknop, startrelais (geel/groene draad dacht ik)
Maar je kan natuurlijk ook meteen je startrelais checken (wel je startknop indrukken)
 
Alle kabeltjes moeten nagenoeg 0 ohm (5 ofzo of 10 is ook nog goed genoeg) geven. Met een draadschema kun je die doormeten. En je schakelaars moeten 0 ohm of oneindig doorgeven. Systematisch de motor doorwerken.
En wat kan de multimeter aangeven waardoor je weet dat het niet goed is? Alles daarboven?
 
Nou, opgelost.. duurt even, maar dan heb je ook wat.

Door het vervangen van het (breder) stuur is de bekabeling wat aangetrokken. Kabels zijn lang genoeg, maar toch zat er ergens een ijzerdraadje dat de boel samen hield en een vervelend uiteinde had. Deze is in een kabel gekomen en heeft kortsluiting veroorzaakt.
Ondertussen opgelost en eindelijk weer eventjes kunnen rijden.

Voor degenen die dit topic volgden, of in de toekomst zullen lezen.. wel zo netjes om de uitkomst te melden.

We kunnen weer! 👍🏻
 
Oplossing
Terug
Bovenaan Onderaan