Startkoppeling Yamaha xvs 1100 A Dragstar.

Fredvb

Rookie
30 aug 2020
3
0
Hoi ik ben Fred en in het bezit van een Yamaha Dragstar 1100 classic uit 2006.
Ik heb denk ik een probleem met de startkoppeling.
De motor maakt een hard mechanisch geluid tijdens het starten.
De ene keer start hij zonder problemen de andere keer met 1 klap en soms met meerdere klappen.
De startmotor is goed ( geen twisted boulds)
Accu is goed .
Mijn vraag is zijn er redelijk geprijsde vervangings onderdelen van goede kwaliteit of ben ik aangewezen op de originele onderdelen.
En wat zou zo'n reparatie ongeveer kosten als je het zou laten doen.
Alvast bedankt voor de informatie.
 
Er zijn genoeg vervangingsdelen te koop voor de 1100,ff Googlen op VXS1100 starter clutch,het is best wat werk
om die te vervangen,dus bij een dealer zal je een aardig hoog bedrag kwijt zijn,
hier nog een how to filmpje,
 
Bekend probleem inderdaad, heel de reeks XV blokken (920cc -1100cc) van Yamaha heeft problemen met de startkoppelingen.

Als je het gaat laten doen zou ik wel proberen een monteur / garage / dealer te vinden die het vaker gedaan heeft of het probleem kent. Als ze nog moeten gaan zoeken waar het aan zou kunnen liggen wordt het een dure grap. En dan worden er meer onderdelen vervangen dan misschien nodig is. De tandwielkrans op je vliegwiel/dynamo zou wel eens beschadigd kunnen zijn en die wil je liever niet laten vervangen door een nieuwe... en volgens mij is dat ook maar zelden nodig. Dus eerst een echt goeie diagnose voordat er veel dure onderdelen worden aangeschaft zou ik zeggen. Je dynamodeksel moet er sowieso vanaf.
 
Bekend probleem inderdaad, heel de reeks XV blokken (920cc -1100cc) van Yamaha heeft problemen met de startkoppelingen.

Als je het gaat laten doen zou ik wel proberen een monteur / garage / dealer te vinden die het vaker gedaan heeft of het probleem kent. Als ze nog moeten gaan zoeken waar het aan zou kunnen liggen wordt het een dure grap. En dan worden er meer onderdelen vervangen dan misschien nodig is. De tandwielkrans op je vliegwiel/dynamo zou wel eens beschadigd kunnen zijn en die wil je liever niet laten vervangen door een nieuwe... en volgens mij is dat ook maar zelden nodig. Dus eerst een echt goeie diagnose voordat er veel dure onderdelen worden aangeschaft zou ik zeggen. Je dynamodeksel moet er sowieso vanaf.
Bedankt voor je info.
 
Terug
Bovenaan Onderaan