Startmotor bleef draaien

!PEPE!

MF veteraan
In memoriam
19 apr 2004
3.681
0
Schiedam
Na een kort proefritje vanmiddag wilde ik mijn Intruder 1400 parkeren en toen bleef mijn startmotor maar draaien.

Dodemansknop, sleutel er uit, niets hielp.

Na een paar minuten ging hij steeds langzamer en hield er mee op. Ik dacht dat de accu wel op zou zijn maar die is nu opgeladen en hij doet niets meer. Ik hoor wel de kleplichter en het startrelais...Verder niets.

Wat kan dat zijn en is het op te lossen?
 
ik heb precies hetzelfde probleem gehad en eigenlijk nog steeds...

Zou inderdaad eerst de startrelais nakijken maar bij mij is het niet me startrelais, kan dus ook wat anders zijn! Ik ben er inmiddels achter dat er ergens in mijn draadboom een kabel kortsluiting maakt, maar dat is helaas niet heel makkelijk te maken, daarom heb ik er zelf maar een soort schakelaar tussen gezet (is beter dan een wilde startmotor:p)

maar succes ermee....
 
Volgens mij heeft een intruder een zogeheten decompressie module.
Deze werkt als volgt: druk je op start, dan gaat stuurt een magneetklep de uitlaatklep iets open.
1 seconde later gaat dan pas je startmotor draaien.
Het hoeft niet zo te zijn dat je start relais defect is, dit probleem zit hem in de deco/module.
Savages LS650 hebben dit ook.
Het komt vaker voor dat deze module zo defect raakt dat de startmotor gaat draaien zodra je de sleutel op `aan` zet.
 
Volgens mij moet je eens beginnen met je accu op te laden.
Die module zit volgens mij ergens tussen je zadel en de tank (daar zit ie bij de savage wel).
het is een blokje met een stekker met 6 aansluitingen.
Trek deze eens los, mocht de start motor toch gaan draaien, dan zit het in het relais, maar bekijk het blokje eens goed, mogelijk is hij heet geweest en is dit te zien aan de buitenkant.

En vanuit een rolstoel? je bent er toch niet afgevallen tijdens je laatste ritje hoop ik?
Maar vanuit een rolstoel wordt het wel wat lastiger, maar volgens mij moet het te doen zijn.
Mocht je zo'n module zoeken, kijk hiervoor dan ook eens op marktplaats bij onderdelen suzuki savage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan