Startmotor blijft draaien met dodemansknop uit

GrandBuba

MF'er
23 aug 2006
124
0
Moerbeke-waas
Ik ben er lang van gespaard gebleven, maar deze morgen was het alweer van dattum:
(and I'm not talking about sex!).

Bij de stoplichten schakel ik in neutraal (lampje gaat aan), maar toch slaat de motor af.
(kan gebeuren, false neutral is gekend op suzuki, of ik was iets te snel).

Ik start opnieuw, en rijd nog ongeveer 1 km naar het werk door.
Daar hoor ik opnieuw het gekende "geruis" van de startmotor die met de motor
meedraait.. ik denk "ik zet de dodemansknop uit, laat het contactje uitdrogen,
en start vanavond opnieuw" .. tough luck.

Zelfs bij het afzetten van de knop blijft er stroom door de +-kabel lopen,
en blijft de startmotor draaien.
Ik vliegensvlug de moer van de startmotor gedraaid, en zo staat 'ie daar nu zielig
te wezen onder het afdakje.

Welk contact zouden jullie eerst beginnen uit te meten? Startknop -> relais?
relais zelf ?(geeft duidelijke "klak" bij starten).
 
Ik ruik weer een pak achterstallig onderhoud.

Bij een motor moet je regelmatig alle kontakten inspuiten met bv. teflon.

Bij jouw zitten er haperende/klevende kontakten in de stuur schakelaar.

Los maken, reinigen en gangbaar maken. Daarna goed inspuiten met een vloeibaar smeermiddel.

WD40 is GEEN smeermiddel !!!!!!!!!
 
Ik vrees ook voor zoiets ..

Dat wordt vanavond dus de Haynes er bij halen, de hele stuurschakeling er uit,
en eens duchtig met corrosion-block er op..

Ga hem ondertussen eens inspuiten met acf-50, met een beetje geluk is hij tegen
vanavond ontkleefd, en hoef ik 'm niet te hot-wiren :-)

Beestje is ook echt niet gemaakt om dagdagelijks gebruikt te worden denk'k..
 
P.S. By the way:

Ongeveer één keer per week (de natte dan) worden alle contacten (jiffy, koppel, start,
lichten, startrelais etc..) ingespoten met castrol contact spray (water repellant).
Weliswaar "van buiten af", maar toch ..

Denk dat er binnenin ergens iets mis zit..
 
Laatst bewerkt:
11122006054.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan