Startmotor Cagiva werkt niet

Georgette

Rookie
3 dec 2003
19
0
Rotterdam
Ik heb een Cagiva Freccia waarvan de startmotor niet werkt. De motor opzich loopt prima en er zit net een nieuwe accu in. Ook heb ik er net een nieuw relais ingezet en alles lijkt goed aangesloten te zijn. Als je de knop indrukt hoor je alleen een klik maar verder gebeurt er vrij weinig. Iemand ervaring hiermee?
 
Is het een ouderwetse accu met dopjes? Check eens of de verkoper er wel gedistilleerd water in heeft gedaan, want als ik mij niet vergis gebeurt dat altijd pas op moment van aflevering.

Meten is weten.
 
Ik meen eens te hebben opgevangen dat het zuur reeds in de accu's zit, hoofdzakelijk aan de platen en dat na aanvullen met GEDISTILLEERD water de accu niet behoeft te worden voorgeladen maar meteen kan starten.

Heeft iemand mij ooit eens voorgejokt?

:? :? :?
 
Je kan de startmotor er af halen en los testen.
Indien deze aangesloten op de accu , niet draait, dan kan het mechanisch, de koolborstels of het wikkelveld zijn.
Laat de bevinding ff weten.

En Willem 1940, de gewone accu's zijn drooggeladen en moeten voor gebruik met accuzuur afgevuld worden.
 
vroeger als ik scooters gereedmaakte in de appie shop bij men dealer moest je der altijd zuur indoen voor ze te installeren,zat zo'n busje bij dat je omgekeerd op de batterij moest prikken en dan liep 't er zo in,stonk gelijk de pest en dan kon je de dopjes erop draaien.

je startmotor kan ook gewoon vast zitten door veel afzetting van de koolborstels,je kan es een paar keer met de handvat van een schroevendraaier tegen de starter tikken op slaan dan gaat ie meestal weer aan de praat.bij auto's komt da ook nog wel eens voor
 
Terug
Bovenaan Onderaan