startmotor doet nix

ca-gi-va mito

MF veteraan
18 mei 2004
1.215
1
Hoorn
hela,
ik heb ff een probleempje en als je dit leest ben ik waarschijnlijk bezig met sleutelen..
maar me electrische start doet het dus niet meer, vrij plotseling want ik had er nooit problemen mee. als ik nu op die mooie knop druk hoor ik alleen een zachte tik ergens onder me buddyseat....
wie weet wat dit is?? ik denk zelf aan een beveiliging omdat misschien me koppeling niet goed is afgesteld, maar ik tik m nog wel rustig in zn vrij en dan brandt ook het neutraal lampje...
- koppeling stellen
- kontkuip eraf en getik zoeken
iemand een beter idee??
ik hoor veel verhalen over die koolborstels maar hij doet het niet meer van de ene op de andere dag... en de accu is ook nog goed.

t gaat om een cagiva mito uit "91

ik hoor het graag!!!!
 
waarschijnlijk mn relais..
aangezien ik niet erg electronisch ben aangelegd kijk ik of ik erbij kan komen en anders haal ik de achterkap eraf en rij ff naar de motorzaak..

iemand nog reacties!!!
 
Kan toch dooje accu zijn. Sommige startrelais slaan niet helemaal over als het accuvoltage niet hoog genoeg is. de relais tikt wel, maar gaat niet over > dus ook geen stroom naar startmotor ...
Soms kunnen ook de kooltjes slecht kontakt maken: starter een tik geven helpt soms.
 
Is het een "klassieke" accu met dopjes en vloeistof? PEIL controleren van iedere cel en zonodig gedistilleerd water bijdruppelen tot bovenste merkstreep òf geschat op hooguit 1 cm boven de plaatkoppen.

Bij een hittegolfje gaat er altijd wel wat water verloren en met halfdroge platen martelen is niet best voor de accu.
 
Schroevedraaier tussen de twee contacten van je startrelais duwen (vonkt wel...) Als de startmotor dan wel rondgaat, is je relais overleden. Heb een tijdje mijn Mille zo moeten starten tot de trekschuit uit Italië met een nieuw relais was aangekomen... ;)
 
hij doet het weer.. maar voor hoelang is de vraag.

waarschijnlijk maakte de relais of de draden kortsluiting ofzo, paar tikken ertgenaan (helpt alweer!!) en draden bewogen en electrische start deed het weer normaal....

scheelt me weer een paar keer aanduwen *D

en uiteraard nog bedankt voor de reacties he!!!!!!
 
Zijn slechte contacten, door trillingen e.d. willen de draadjes wel 's wat losser trillen en door corrosie e.d. maken ze wat slechter contact, als 't goed is kan je het verschil goed horen als je relais 't wel of niet doet. Als hij 't niet doet is het heel erg stil en als hij 't wel doet klikt 't behoorlijk. Zoals gezegt wat contactspray, schoonmaken en goed vastzetten en je kan weer gaaan :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan