Startmotor draait motor draait niet mee????

TommyG

MF veteraan
15 feb 2003
2.434
0
Kan een VF750F kopen waarvan de startmotor wel draait meer hij neemt de motor niet mee. Wie heeft een idee waar dit aan ligt? En of dit een redelijk betaalbare of zelf te repareren probleem is?

Zit toch ff iets anders!!!! Start gewoon niet op de startmotor, ligt niet aan accu want met starter erop doettie het ook niet. aanduwen is geen probleem en lopen hierna ook niet???
 
Laatst bewerkt:
Als die startmotor echt harstikke dood is, kom je pas achter als je hem er even uithaalt, en dan het ding loshalen, aan de achterkant kun je eerst de koolborstels zien, als het daar 1 zwarte zoi is, kun je de borstels vervangen, euro of 30 dacht ik.

Zijn die nog goed en redelijk schoon, dan kun je het binnenwerk van de startmotor (anker) verwijderen en bekijken, en controleren op haarscheurtjes, dat heb ik ook eens gehad, ik had um te lang doorgestart vanaf een andere accu, dan wordt ie warm, en scheurt ie, dan kun je um weggooien, een nieuwe anker kostte toen 169 euro, en heb op de sloop een andere startmotor gehaald voor 50 euro
 
ik vat nog even samen:
startmotor draait gewoon maar motor springt niet aan.
ook met autoaccu erop start ie niet.
na aanduwen loopt ie prima.

als ie op het gehoor redelijk rondgedraaid wordt op de startmotor, geen bijgeluiden etc. is het zeker een spanningsprobleem wat veroorzaakt wordt door slechte contacten tussen accuaansluiting en motor dit kan de plusdraad zijn of de minaansluiting. als je dan probeert te starten met de startmotor zakt de spanning
over het boordnet zover dat de ontsteking niet meer goed functioneert.
maarre over wat voor aankoopsom hebben we het hier, onder de drie nullen toch :Y :Y
 
ik vat nog even samen:
startmotor draait gewoon maar motor springt niet aan.
ook met autoaccu erop start ie niet.
na aanduwen loopt ie prima.

als ie op het gehoor redelijk rondgedraaid wordt op de startmotor, geen bijgeluiden etc. is het zeker een spanningsprobleem wat veroorzaakt wordt door slechte contacten tussen accuaansluiting en motor dit kan de plusdraad zijn of de minaansluiting. als je dan probeert te starten met de startmotor zakt de spanning
over het boordnet zover dat de ontsteking niet meer goed functioneert.
maarre over wat voor aankoopsom hebben we het hier, onder de drie nullen toch :Y :Y

Perfecte samenvatting!!!

Ja het bedrag waar ik op ben blijven steken is 300 euro :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan