Startmotor gaat niet rond en zo wel, met een knal

Slammerss

Die hard MF'er
6 jan 2009
394
2
Heb mijn motor gisteren rijdend weggezet, maar zojuist wilde ik hem starten en bij het starten ging alles even rond maar het eindigde met een knal.

Daarna weinig leven meer in gekregen zoals te horen op dit filmpje:


Je hoort het niet goed op het einde, maar toen hij daar weer even rondging eindigde het ook met een knal. Dacht eerst wellicht een zwakke accu, maar die meet nog 12,9V.

Moet zeggen dat het in de berging ook wel sterk naar benzine rook.

Iemand enig idee?
 
Niet alleen schoonmaken, maar ook je vlotter/ vlotternaald/ O-ring controleren. Vooral natuurlijk van de cilinder waar een straal benzine uit kwam.
Het wil ook nog wel eens zijn dat niet de vlotternaaldafsluiting lekt, maar dat de O-ring die om de zitting van vlotternaald heen zit.
Maw de vlotternaald doet niet meer ter zake, want de benzine wordt dan door de benzinepomp er gewoon langsop geperst.
De koperen bus van de vlotterzitting- moet met een lichte weerstand op de O-ring in het carbhuis kunnen worden gedrukt.

Door ethanol in de benzine gaan deze O-ringen het nog wel eens begeven. Heb daar zelf ervaring mee.
Bij mij stond ook het hele inlaatkanaal vol met benzine. Gelukkig geen hydro-lock gehad!

Nee, niet een O-ring uit een universeeldoos gebruiken, want dan ben je over een paar maanden weer aan de beurt!
Zorg voor ethanolbestendig materiaal van de O-ring. Beste is dus een revisie-setje! (voor FZ was toen 4x €21)
Voor ik eerder uiteindelijk wist wat het probleem was heb ik een hoop gekloot gehad. Na nieuw setje nooit meer storing!
 
Laatst bewerkt:
Even een update voor als iemand ooit op dit topic zoekt.

Uiteindelijk de carburateurs weggebracht en er inderdaad 4 x een revisiesetje op laten zetten (pakkingen en vlotternaald). Alle pakkingen waren broos en de benzine werd daar inderdaad zoals mean-machine zei gewoon langsgedrukt. Ultrasoon reinigen was niet nodig en uiteindelijk vielen de kosten wel mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan