startmotor hexagon 150

jeffrey91

MF'er
23 mrt 2008
86
46
Hey,


Mijn hexagon 150cc loopt perfect. Was vanmiddag wat aan het rijden en ineens stopte die. Benzine op :) Dus ik eerst nog ff proberen te starten maar de tank was echt schoon leeg. maarja, de startmotor doet het ineens niet goed meer. Draait heel langzaam en een kreisend./ piepen/. fluitend geluid.


Heb er nieuwe benzine in gedaan en gestart met de kickstart en loopt nog perfect, niks aan te merken. maar de startmotor blijft het niet doen. Heb al de accu lader op de accu gehad, maar dat haald niks uit. Accu is trouwens ook nog maar 2 week oud.
 
Op je blok moet je zoeken naar zoiets:

b5f7f201-0f6c-4c77-a5ca-2e7570552f30.jpg


Die moet je er even afhalen en beoordelen hoe de staat is.

Het klinkt als een overleden startmotor (toeval in combinatie met je benzine). Dus lagers kapot, vrijloopmechanisme defect...

Mijn auto heeft dit in lichte vorm.
 
motor hangt meestal onder je blok en zit meet 2 boutjes vast,loopt meestal 1 dikke draad naartoe, als je hem los hebt ff aan de 12 volt hangen en kijken of tie mooi draait,draait ie gewoon netjes zonder rare geluiden dan ff je variomatic-cover loshalen en kijken of je ronsel niet scheef zit ofzo,is een soort as met tandwieltjes erop is meestal zo los te halen als je start motor er al af is
 
Hmm okee,

Zal zometeen even kijken of ik hem vinden kan. Bij het losdraaien moet ik ff een pool van de accu trekken hoorde ik? Nja kan voor de zekerheid altijd even.
 
Terug
Bovenaan Onderaan