startmotor kapot?

jurgg

MF'er
10 mei 2004
46
0
Ha beste brikkers!,
Ik heb mijn roestig brik weer onder zijn zeiltje gehaald. Het is een suzuki gs 750 (1978) met kickstarter en startmotor. De elec. startmotor doet het niet of nauwelijks. Ik kan wel kickstarten dus wel rijden. Ik weet nu niet of de accu kapot is of de kickstarter.

De accu gaf na het rijden 12 volt (opgemeten) dus die lijkt me goed (of kan ie toch slecht zijn...?). (heb de accu wel af en toe opgeladen in de winter).
Help me even, kan ik nu rijden zonder dat ik stil kom te staan? De startmotor is toch niet per se nodig? Ik start em sowieso altijd met de kickstarter als de motor koud is.
Klopt het dat ik de accu niet nodig heb om te kickstarten, maar wel tijdens het rijden? Dus dat als de accu kapot is ik onderweg stil kan komen te staan?
Alvast dank!
 
dan zet je er toch een startaccu bij met startkabels.
als de motor dan wel start weet je ook waar het aan ligt.
controleer ook meteen de dynamo.
van oudere suzuki's is dat een zwak punt.
 
nu weet ik niet of de gs een dynamo heeft met magneten? Maar meestal heb je niet voldoende om stationair te laten draaien met licht aan zonder accu. Als je dynamo hebt met veldspoel kun je zonder accu niet rijden omdat de dynamo anders niet werkt. Startmotor heb je zo wie zo niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan