Startmotor ktm sx 125

19 apr 2020
2
0
Hoi iedereen,
Ik had een vraagje.
Kan ik op mijn ktm sx 125 uit 2011 een startmotor bouwen zo ja hoe?
Ik heb al op internet zitten zoeken alleen kan niet veel vinden.
mvg. Mathijs linders
 
Een electrische starter op een 125cc 2 takt?
Waarom wil je dat?
Ik zie dat er wel zijn voor zwaardere jongens maar niet voor een 125cc
 
Een electrische starter op een 125cc 2 takt?
Waarom wil je dat?
Ik zie dat er wel zijn voor zwaardere jongens maar niet voor een 125cc

TZR50 en aanverwanten hebbeb E-start, bijna iedere scootâh

alles kan, maar dit kan niet met het budget dat jij hiervoor zou willen spenderen.
Budget?? twee keer gelezen maar vind niks :?
 
Na alle morele steun even on topic *O*

Hoi iedereen,
Ik had een vraagje.
Kan ik op mijn ktm sx 125 uit 2011 een startmotor bouwen zo ja hoe?
Ik heb al op internet zitten zoeken alleen kan niet veel vinden.
mvg. Mathijs linders
Het blok is er niet op voorbereid. Een startkoppeling is sowieso noodzakelijk en daar heb je in het blok niet direct plaats voor. Een mogelijkheid wat nog een beetje netjes zou kunnen worden is een startmotorje onder je blok monteren en daarmee met een tussenwieltje dat je met een flipperkastachtige arm tussen de startmotor en het vliegwiel trekt, tegelijk met de bekrachtiging van de startmotor. Tussenwieltje moet in de oplooprichting zitten en wordt klem getrokken op het moment van starten en gereleased op het moment dat de motor meer omw maakt dan de startmotor hem aan kan drijven.
je moet handig zijn...
 
Ktm heeft er alles aan gedaan omdat ding onder 90Kg te krijgen.
Als je daar een accu en startmotor op gaat maken ga je richting 100Kg.
Moet je dat willen?
 
Budget?? twee keer gelezen maar vind niks :?

het budget om dit allemaal te doen :

Een startkoppeling is sowieso noodzakelijk en daar heb je in het blok niet direct plaats voor. Een mogelijkheid wat nog een beetje netjes zou kunnen worden is een startmotorje onder je blok monteren en daarmee met een tussenwieltje dat je met een flipperkastachtige arm tussen de startmotor en het vliegwiel trekt, tegelijk met de bekrachtiging van de startmotor. Tussenwieltje moet in de oplooprichting zitten en wordt klem getrokken op het moment van starten en gereleased op het moment dat de motor meer omw maakt dan de startmotor hem aan kan drijven.
je moet handig zijn...

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan