Startmotor stroom probleem Suzuki GS850G

NielsBaloe

Rookie
15 okt 2009
3
0
Utrecht
Mijn oude roestbak krijgt binnenkort een beurt en check-up, maar ik dacht: kleine dingen doe ik effe zelf, zoals de bijna doorgeroeste zekeringen vervangen. Echter nu doet de startmotor niets, niet eens klik. Dus helemaal geen stroom denk ik.

De accu is vol genoeg, te zien aan de belichting, maar dan nog zou ie klik moeten zeggen. Wat ik wel gek vindt, zijn die losse witte kabel en die losse zwarte-witte ernaast, weet iemand waar die in godsnaam in horen??!?

Volgens mij zat die witte aan het schroefje waar die eindigt voordat ik het zekeringkastje er af haalde (om te kijken of ik van achteren iets kon aanduwen of verbinding maken)...

Ow ja, en de oude onderste zekering zat niet IN de houder maar TUSSEN de twee onderste houders in, en de ijzertjes van de onderste houder zitten behoorlijk los. Zou een nieuwe zekeringkastje helpen (als die universeel bestaan)?

full

Laatst bewerkt:

bananeman1001

MF veteraan
Donateur
2 feb 2008
11.510
114
wat gebeurt er als je de onderste zekering weer tussen de houders plaatst.
ik weet dat een bepaalde oud type suzuki, ook te starten was buiten het contactslot om, als je een zekering tussen de houders plaatste.

Laatst bewerkt:

NielsBaloe

Rookie
15 okt 2009
3
0
Utrecht
Tnx voor de suggesties! Onderste zekering er tussen maakt niets uit, heb van binnen gekeken en die loopt niet naar een andere kabel door.

Als ik een schroevendraaier op de twee schroeven van de startrelay zet, dan gaat de startmotor lopen (maar start niet). Goddank.

Echter ik denk dat ik die twee wit/zwarte kabels echt ergens moet aansluiten voordat het geheel wil. Zijn aarde-draden altijd zwart/wit? En als dit inderdaad aarde draadjes zijn, waar zouden ze dan op moeten? Super bedankt!!!

Mach4

Die hard MF'er
1 nov 2008
601
1
Corvette
FF een electrisch schema opzoeken van je model dan kan je het
zo zien,ik denk zelf dat je relais kapot is,of je stuurschakelaar.
maar meten is weten ,dus de draden doormeten dan kan je zien
of er spanning op staat.

Bovenaan Onderaan