Startmotor voor BMW R80 uit 1986

Radish

MF veteraan
18 jul 2003
1.009
2
Bloemendaal
Ik houd rekening mee met dat er een andere startmotor in m'n BMW boxer moet. Voor alle accu troubles, sloeg die al moeilijk aan na de klik van het startrelais.

Vraag is hoeveel zo'n ding moet kosten? Nieuw en gereviseerd? En hoe te controleren als je ergens zo'n ding wilt komen bekijken? Worden wel eens aangeboden op internet.
 
Toen ik accu problemen had met mijn R80RT, bleek het te komen door verrotte dynamo..
Toen voor 100 eu een gereviseerde in laten zetten bij Jan Gol in Nijkerkerveen..

Hij kan je ongetwijfeld overal mee helpen zo lang het maar over 2kleps boxers gaat :)
 
Toen ik accu problemen had met mijn R80RT, bleek het te komen door verrotte dynamo..
Toen voor 100 eu een gereviseerde in laten zetten bij Jan Gol in Nijkerkerveen..

Hij kan je ongetwijfeld overal mee helpen zo lang het maar over 2kleps boxers gaat :)

Hmm.... klopt inderdaad dat het laadstroomlampje altijd aan stond als de motor stationair liep...
 
Schroef hem anders zelf eerst uit elkaar, zo moeilijk zijn die dingen niet. Misschien is het alleen wat vuil van binnen of zijn de koolborstels versleten (nieuwe koolborstels zijn een paar euro bij de Hobbyist). Twee lange pennen die door-en-door zitten los en dan komt het zaakje al open te liggen, als je tenminste de Bosch hebt. Voor een tekening van de startmotor, zie hier

Dat het laadlampje brandt bij stationair toerental hoort zo, deze gaat iets boven stationair uit (1100-1200 tpm), pas als hij bij 1500 en hoger nog blijft branden heb je hier een probleem.

Edit: ik heb trouwens ook eens gelezen dat de startmotor van een BMW dezelfde is als van (o.a.) een Citroën Deux Chevaux, maar dit weet ik niet zeker. Dat zou dus eventueel een alternatief kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan