Startmotor wil niet meer

Chris M

MF'er
14 jun 2005
140
0
Hasselt
Heb gisteren voor het eerst de motorfiets terug willen starten dit met weinig succes.
De batt. is niet leeg, verlichting ea gaan alle. De benzine pomp gaat ook over bij het schakelen van het sleutel kontakt. Stand in, koppeling in, neutral, knop op on en geen fout meding op display.
Maw alles doet zijn werk enkel de start motor gaat niet rond. Iemand ervaring met zulks?

Dank je.
 
heb het met een andere, goede, accu geprobeert, met deze doet ie het ook niet. Krijg totaal geen beweging in de starter, geen klick geluidje of mechanische beweging helemaal niets... werkelijk dood. :N
 
het overbruggen van kontakten met een paperclip of ijzerdraad. Heb namelijk een hele boom aan draden om daar het juiste kontakt of meerdere kontakt punten uit te halen en dan ook nog eens te overbruggen, dat vraagt om moeilijkheden... in mijn geval dan toch.

Het uitmeten van het relaistje leek mij ook minder evident, hier komen ook meer dan 4 draadjes aan, dus vingers weg in mijn geval. Kan natuurlijk ook zijn dat ik het verkeerde relais vast had maar heb er maar eentje gevonden dus zal dit wel het juiste zijn.

Vreemd vind ik ook dat ik geen elektrische aansluiting vind op mijn start motor of deze moet verwerkt zijn in de behuizing. Heb de behuizing niet willen open gooien daar ik niet weet wat er achter zit, olie - smeervloeistof - of andere...

Breng de motor liever binnen voor ik zelf nog grotere stukken maak, tenzij ik natuurlijk een sneller oplossing vind met jullie hulp.
 
van je accu moet van de plus een (redelijk) dikke draad naar je startrelais lopen. Van dat relais gaat een draad van dezelfde dikte naar je startmotor. Daar zit geen zekering ofzo tussen.

Verbind op het relais die 2 draden eens (je zou er een schroevendraaier tussen kunnen houden, een paperclip is iig te dun en je zal dan je vingers verbranden)
Als dan je startmotor gaat draaien is die iig niet kapot.

Dan moet je het zoeken in de aansturing van je relais
 
tja, als het vandaag dicht moet dan smeer er maar wat kit op.

maar ik zou het maar zo gauw mogelijk fatsoenlijk (laten) maken als ik jou was


hmm, hoe die post hier terecht kwam weet ik niet |(
 
Laatst bewerkt:
Er zijn wat verschillende veiligheids voorzieningen om het starten te voorkomen als iets niet goed staat.

  • kontakt bij koppeling
  • neutraal schakelaar
  • zijstandaard
  • dodemansknop

kontroleer deze contacten

is er een startonderbreker aanwezig?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan