startmotor XTZ750 Super Tenere

liefhebber

MF'er
25 apr 2005
95
0
Gelderland
De XTZ is van 1995 en heeft een start(motor) probleem. Nu probeer ik de startmotor uit te bouwen aan de hand van het Haynes werkplaatshandboek. Op een foto in dat boek zie ik de stroomkabel die (uiteraard) moet worden gedemonteerd.

De demontage, behoudens het losdraaien van de twee schroeven en het iets uitschruiven van de krans, lukt echter niet omdat ik niet bij de aansluiting van de stroomkabel op de startmotor kan, ik kan die ook helemaal niet ontdekken dus zal deze wel aan de onzichtbare bovenkant zitten.......

Ik vraag hierbij dus om mij een tip te geven hoe ik e.e.a. kan doen.

Verder bemerkte ik dat er veel (dunne) olie uit het gat loopt waar de krans in zit.....en ook dat kon ik niet in het boek ontdekken.

Zo zie je maar, het is slecht weer, dus "lekker" sleutelen en dan zit het tegen!

Wie geeft mij advies ?

:? :? :?
 
Hallo,

Ik heb deze bij mijn motor nog niet uitgebouwd maar weet wel dat de stroomdraad aan de andere kant vastzit op het start relais, je kan hem natuurlijk ook daar losmaken, dan je startmotor uitbouwen om dan de draad op de startmotor los te maken. Als de motor los hebt verbaast het mij niet dat er uit het blok een paar spoortjes olie loopt. Als de motor nog gemonteerd zit mag dit niet zo zijn.

Anders kan je mogelijk je vraag het beste nog even op het XTZ super tenere onderdeel neerzetten. Daar zitten mensen die er veel meer verstand van hebben.

succes
 
Dag AleXTZ,

Ik heb je raad m.b.t. de andere kant van de kabel opgevolgd en de kabel wat naar beneden getrokken, zodat er aan de startmotorzijde wat meer ruimte ontstond om te kunnen manouvreren. Het is, althans voor mij, een heel gepriegel maar Het is gelukt!

Bedankt voor de tip.

Ik zal de startmotor, alsmede de accu, laten doormeten en vervolgens weer proberen de hele zaak te monteren en maar hopen dat het start(motor)probleem daarmee is opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan