startmotor

mystyrain

Die hard MF'er
20 apr 2008
520
0
Venlo
Hoi, ik rijd een kawasaki 440 LTD van 1982 die me al lang veel plezier bezorgt,tot gisteren. :( Na een korte stop wilde de startmotor niet meer ronddraaien en was er alleen een tikken te horen bij het duwen op de startknop. Dus de motor maar aangeduwd ;( en naar huis gereden en direct gaan sleutelen. Bij demontage van de startmotor bleek deze volgelopen te zijn met motorolie :? . Alles was nat en drabbig,van tandwieltjes tot koolborstels. Toen ik de startmotor schoongemaakt had en gemonteerd was draaide hij wel rond maar nam het blok niet mee rond. }) Dus weer gedemonteerd en ook het linker carterdeksel en wat bleek? :N Het tandwieltje van de startmotor was met ketting en al teruggevallen in het blok. Nou goed,maar dan de vragen: O-) Hoe kan er olie in de startmotor gekomen zijn? Mijns inziens alleen mogelijk via de aansluiting tussen startmotor en blok. Kan de oorzaak ook zijn dat ik er moderne olie ingegooid heb en moet dit vanwege zijn leeftijd speciale olie zijn? Wat kost ongeveer een revisie van zo'n startmotor omdat een koolborstelhouder afgebrokenis?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
groeten LTD
 
Hele motorblok én de versnellingsbak/koppeling...

Er zijn ook types waarbij die gescheiden zijn. Die heten dan weer dry sump (hoewel ze niet droog zijn, maar olie uit het motorblok komt daar dus niet).

Dry sump betekend niet dat de versnellingsbak en motorblok gescheiden zijn :N :N

Dry sump is dat de olie niet in het carter zelf "opgeslagen" word maar in een aparte tank (rsv mille heeft een stalen tankje naast het blok, bij bijvoorbeeld een honda XR zit de olie in het frame). Bij de meeste dry sump motoren gebruikt de versnellingsbak gewoon precies dezelfde olie als het blok...
 
Hè??? Wat zeg jij nou? Een halve dag stationair?

Wil je hem stuk hebben :+

Lekker is dat voor een verbrandingsmotor. Draait ook op zo'n lekker optimaal toerental stationair, voor je verbranding etc..

Ben benieuwd.
 
Morgen,
nou wat die startmotor betreft,ik geloof er niets meer van. Hij is volgens de verkoper verzonden en komt maar niet aan. Ik heb hem gemaild dat hij via track&trace van TNT kan zien waar dat ding is,maar ik krijg geen mailtje terug. Wat anders,vanmiddag ga ik kijken bij een Kawa 440 die ik kan kopen. Heb ik gelijk alle reserveonderdelen bij elkaar,en hoef ik niet meer op zoektocht op het internet als ik weer eens wat nodig zou hebben. ben benieuwd.
Doei.
 
nee, betaald is ie nog niet,hij zou onder rembours verstuurd worden,maar dan nog. Er komt mooi weer aan en "i want hit the road again" snap ie?
De kawa staat nou onder de veranda, uitdruppelend,omdat de carterhelft eraf ligt. Ziet toch niet uit,wel?
 
Dan kun je altijd die sloper halen en hopen dat die startmotor het doet.

Laat je hem lekker die andere opvreten als hij ooit nog komt.

Maare, ook de post ligt op zijn gat deze dagen he!

Koningin jarig, Jezus naar de hemel al dat geneuzel, weet je wel ;)
 
Dry sump betekend niet dat de versnellingsbak en motorblok gescheiden zijn

Dry sump is dat de olie niet in het carter zelf "opgeslagen" word maar in een aparte tank (rsv mille heeft een stalen tankje naast het blok, bij bijvoorbeeld een honda XR zit de olie in het frame). Bij de meeste dry sump motoren gebruikt de versnellingsbak gewoon precies dezelfde olie als het blok...

My bad (moet toch een beetje minder gaan drinken..)

on topic: succes met je starter, als die nog komt en anders met je andere bike!
 
Middag,
jawel hoor, ben dus gaan kijken bij die andere Kawa en gelijk gekocht. brengen ze hem ook nog voor me thuis met een bus voor alles bij mekaar 275 euri's. Moet toch kunnen niet? En de startmotor van die nieuwe Kawa? Een seconde drukken en lopen die hap. In het weekeind gelijk die zaak uit elkaar frunniken. Yes,yes
 
Hoi, de startmotor is ingebouwd en jawel hoor,gassen maar. Echter, tien kilometer van huis breekt de koppelingskabel. Dan maar terugsukkelen,en gelukkig staat er een donormotor de wachten.
 
Nou,dat kabeltje was gauw getrokken. Ik laat me nou niet meer hinderen door die flauwekul van die kawa. Kachelen met die tweepitter. Enne.....ik heb er nou dus nog eentje om van te plukken.
Doei.
 
Terug
Bovenaan Onderaan