STARTMOTOR

-ViPER-

MF'er
27 jan 2002
33
0
warnsveld
hee scamperd is een paar weken geleden op zijn muil gegaan , maar nu hebben we een klein probleem met zijn fiets , zijn startmotor werkt niet! kan het zijn dat je er een klap op moet geven (doordat ie vast zit ofzo) net zoals bij een auto?? wie ken mij dat vertellen thxxssss!!! :}
 
Heb je de startmotor er al af gehaald en getest?

Ik heb het bij m\'n oude CB eens gehad dat ik \'m eerst even in de versnelling moest zetten en even een zetje moest geven en dan past wilde starten.

Succes.
 
hee scamperd is een paar weken geleden op zijn muil gegaan , maar nu hebben we een klein probleem met zijn fiets , zijn startmotor werkt niet! kan het zijn dat je er een klap op moet geven (doordat ie vast zit ofzo) net zoals bij een auto?? wie ken mij dat vertellen thxxssss!!! :}

Hij kan inderdaad een tik gehad hebben, wardoor misschien het anker vast zit. Gewoon even demonteren, en naast de motor testen, en kijken wattie doet. Als hij helemaal nergens op regaaerd, effies kijken of er nergens een deuk zit, is dat wel het geval, zou je kunnen kijken of je hem kan demonteren, en de schade van binnen te bekijken.

Ik zou er zeker niet zomaar op los gaan timmeren. Kijk ook meteen even of er niet ergens een sensor kapot is ( sommige Amerikaanse motoren hebben bijvoorbeeld een koppelings sensor, als die kapot is, kan je de koppeling intrekken tot je een ons weegt, maar starten homaar, vandaar effe demonteren, en rechtstreeks !!!! op de accu zetten, dan weet je in ieder geval of de startmotor stuk is, of dat je ergens anders naar moet gaan zoeken.

Succes
 
mmmh komt me bekend voor....


was een stukkie aan het scheuren met een maat, gaatie in een bocht op z\'n flikker (foto\'s heeft ie er nog van)
glijd een ondiepe sloot in...

oke we halen de fiets er met behulp van een boer uit wat blijkt ABSOLUUT geen schade aan de fiets :?

toen hij hem wou starten rammelde het blok wat we dachten de kettingspanner omdat daar misschien de olie uit kon lopen toen die ondersteboven lag.

nu heeft hij het weer terug met het starten, zal ook wel iets met die krans te maken hebben ofzo...
 
Op donderdag 14 februari 2002 11:23 schreef Mustang Sally het volgende:...
kapot is ( sommige Amerikaanse motoren hebben bijvoorbeeld een koppelings sensor, als die kapot is, kan je de koppeling intrekken ...

Succes

Oow... is die dáárvoor... wist ik nog niet dankie.(heb ik ook...)

Bij luchtstarters helpt het wel vaak om te timmeren dus ik mep wat af... :P
Alleen heb ik ze nog niet op motorfietsen gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan