startonderbreker op schiphol-centrum

Brrollo

MF'er
24 jun 2004
126
0
diemen
Toen ik laatst ff op Schiphol moest zijn, kwam ik na gedane zaken terug bij m'n motor. Tot mijn stomme verbazing was het onmogelijk om de (automatisch ingeschakelde) startonderbreker te de-activeren. Eén en ander zou komen door de ongelofelijke hoeveelheid 'data-verkeer' die daar in de lucht hangt (verkeerstoren, radarsystemen, gsm-signalen). Meer mensen met die ervaring?
 
Ja, hier in baskenland heb je op veel plekken van die inhibitors (?)om te voorkomen dat autobommen op afstand tot explosie worden gebracht.
Ik werk naast gebouwen van de douane en Guardia Civil,die daar ook mee uitgerust zijn, waardoor vaak auto's met startonderbrekers niet meer starten.
Als ze uit de straal van die inhibitors (+-300 meter) komen starten ze weer gewoon.
ook veel gepantserde/kogelvrije auto's zijn daarmee uitgerust.
 
Ik werk op Schiphol, en waar ik mijn motor, met Spyball incl. startonderbreker, ook parkeer, ik heb er nog geen last mee gehad.

Ook de overdekte buiten motorparkeerplaats naast P9 en de 'nieuwe' verkeerstoren geven mij geen overlast. Heb wel gemerkt dat andere afstandsbedieningen soms haperen, zowel van auto's als motoren, maar erg dicht bij of handmatig is dan meestal de oplossing.

Heb andersom ook nog niet gehoord dat avionica (vliegtuigelectronica) gehinderd wordt door afstandsbedieningen, wel onder bepaalde omstandigheden door mobiele telefoons, portofoons etc.
Sommige auto's war ik mee rijd op mijn werk zijn ook voorzien van afstandsbediende startonderbrekers, en die geven geen storingen aan avionica of omgekeerd, worden gestoord. Die staan dan wel rond vliegtuigen en zo.
 
Ik heb vorig jaar ook een keer op Schiphol een halfuur staan kutten om de startonderbreker van een GT-alarm te deactiveren B|
 
Ik werk op Schiphol, en waar ik mijn motor, met Spyball incl. startonderbreker, ook parkeer, ik heb er nog geen last mee gehad.

Ook de overdekte buiten motorparkeerplaats naast P9 en de 'nieuwe' verkeerstoren geven mij geen overlast. Heb wel gemerkt dat andere afstandsbedieningen soms haperen, zowel van auto's als motoren, maar erg dicht bij of handmatig is dan meestal de oplossing.

Heb andersom ook nog niet gehoord dat avionica (vliegtuigelectronica) gehinderd wordt door afstandsbedieningen, wel onder bepaalde omstandigheden door mobiele telefoons, portofoons etc.
Sommige auto's war ik mee rijd op mijn werk zijn ook voorzien van afstandsbediende startonderbrekers, en die geven geen storingen aan avionica of omgekeerd, worden gestoord. Die staan dan wel rond vliegtuigen en zo.

Ik had m'n motor (met Spyball ook, ja) geparkeerd vlakvoor het bemanningencentrum waar ik even zijn moest, dus vlakbij de plek waar jij parkeert... Later had ik de ingeving dat als die interferentie van de verkeerstoren zou komen, ik er waarschijnlijk het best pal onder kon gaan staan; waar de officiële motorstalling is...
Afijn, het bleek dus ook dat het afdoende was de zender dichter bij de ontvanger te houden. Maar je staat toch ff raar te kijken.
 
Ik moet ook wel eens op schiphol zijn met mijn auto dan, maar het is dan inderdaad bijna onmogelijk om met de afstandsbediening de deuren op en van slot te krijgen... erg irritant
 
Ik werk op Schiphol, en waar ik mijn motor, met Spyball incl. startonderbreker, ook parkeer, ik heb er nog geen last mee gehad.

Ook de overdekte buiten motorparkeerplaats naast P9 en de 'nieuwe' verkeerstoren geven mij geen overlast. Heb wel gemerkt dat andere afstandsbedieningen soms haperen, zowel van auto's als motoren, maar erg dicht bij of handmatig is dan meestal de oplossing.

Heb andersom ook nog niet gehoord dat avionica (vliegtuigelectronica) gehinderd wordt door afstandsbedieningen, wel onder bepaalde omstandigheden door mobiele telefoons, portofoons etc.
Sommige auto's war ik mee rijd op mijn werk zijn ook voorzien van afstandsbediende startonderbrekers, en die geven geen storingen aan avionica of omgekeerd, worden gestoord. Die staan dan wel rond vliegtuigen en zo.

ja ok, maar het lijkt me ook niet dat de gemiddelde systemen van motoren en auto's zo'n groot bereik hebben dat die storen op avionica :?
 
Er stond een paar maanden geleden ook een berichtje in de krant over een straat in Nederland waar veel mensen hun auto niet gestart kregen. En als ze hem de straat uitduwden startte de auto's weer wel. Uiteindelijk bleek het geloof ik aan de draadloze koptelefoon van een van de bewoners te liggen. Die bleek het signaal van de auto's te storen.
 
ja ok, maar het lijkt me ook niet dat de gemiddelde systemen van motoren en auto's zo'n groot bereik hebben dat die storen op avionica :?
Als een beetje debiele telefoon dat wel kan, zal een handzender met een bereik van kweeniehoeveelmeters dat wellicht ook kunnen, maar het was slechts illustratief bedoeld.

Hoe vaak merk je niet eerst aan je televisie dat je mobiel kort daarna af zal gaan, ook al heb je kabelteevee?

In sommige vliegtuigtypes is het bv. niet toegestaan bepaalde (service)ruimtes te betreden met ingeschakelde gsm, wegens mogelijke storingen in branddetectiesystemen, dit terzijde.

En mijn motor parkeer ik meestal niet onder de toren, maar 'gewoon' op een van de personeelsparkeerplaatsen aan airside, heb je minder last van dieven en joyriders, vermoed ik :? :?
 
ik heb het hier in Apeldoorn altijd in het centrum tov de videoland voor de gene die er bekend zijn. De afstands bediending van mijn Mondeo werkt dan niet meer
 
ik heb het hier in Apeldoorn altijd in het centrum tov de videoland voor de gene die er bekend zijn. De afstands bediending van mijn Mondeo werkt dan niet meer
Hoogspanningskabels, gsm-masten, radarinstallaties, beveiligingssystemen etc.
Het kan van alles zijn, maar is wel lastig.
 
In scheveningen op het zwartepad heb je precies hetzelfde probleem, een maat van me kon zijn motor met geen mogelijkheid meer starten. kosten: 100 euro om zijn spyball alarm weer te laten maken.
 
In Utrecht ook gehad. We gingen een vorkje prikken bij eethuis "Javaanse jongens' (Twijnstraat). Kon ik met geen mogelijk mijn deuren op slot doen van het koekblik, ook niet met de sleutel. Ik tig keer proberen, nou ja, laat dan maar open, ook geen braakschade. Komt er een oud ventje naar buiten. 'ja, dat hebben hier heel mensen, hoor, komt door de aardstralen hier....ook starten gaat dan niet'..Flikker op man, zeg ik, gaat achter de begonia's mijn auto in de gaten houden, ipv mij in de maling nemen. Hij nog heel serieus: nee hoor, dat hebben heel veel mensen op dit stuk van de straat..... :X

Ik geloof het eigenlijk nog steeds niet, maar idd. 15 meter verderop was ook iemand een duurtest van de afstandsbediening aan het doen....toeval?? :+
 
Laatst bewerkt:
ik werk ook op schiphol, maar ik heb er eigenlijk nog nooit iets van gehoord van mijn collega`s. Misschien dat P12 ontstoord is ofzo :0
 
ik werk ook op schiphol, maar ik heb er eigenlijk nog nooit iets van gehoord van mijn collega`s. Misschien dat P12 ontstoord is ofzo :0
 
nou werken, das wel een groot woord hoor.Als ik mijn salaris afzet tegen mijn werkelijk gewerkte uren verdien ik volgens mij per uur meer dan Duisenberg ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan