Startprobleem BMW K75

ziggytar

Rookie
11 apr 2005
29
0
rotterdam
Na de winterslaap krijg ik mijn anderszins betrouwbare BMW niet meer aan de praat. (bekend euvel van plakkend startrelais i.c.m. zwakke accu)
Wie heeft een oplossing voor deze onwillige K75, nadat startrelais en accu zijn vervangen alsmede startknop gecheckt op "plakken", maar bij het starten de startmotor alsnog blijft draaien en alleen door accu los te koppelen stopt!
Het geluid tijdens dit ritueel gelijkt de bekende bak spijkers vanuit de plek waar startmotor zich bevindt.
Hoe kan het dus dat splinternieuw relais en dito accu (30Ah) geen soelaas biedt?
Dank alvast voor meedenken/suggesties.
 
Dus je startmotor begint te draaien zodra je de accu aansluit? Dan is je nieuwe relais toch niet goed. Daar is dat relais namelijk voor.
 
Dus je startmotor begint te draaien zodra je de accu aansluit? Dan is je nieuwe relais toch niet goed. Daar is dat relais namelijk voor.
Neen niet zodra je contact aanzet. De motor met de startknop starten, waarna het lijkt of het relais blijft hangen, of dat er een kortsluiting zit in de startknop of mogelijk contactslot?
Startrelais is hagelnieuw en heb ik getest. Ga testen of startknop blijft hangen.
Bedankt v reactie.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou zomaar je vrijlooplager kunnen zijn. Die zit bovenin ergens (moet je even in je handboek kijken) en als die blijft hangen, blijft de startmotor ook meedraaien. Alleen niet omdat er stroom opstaat, maar omdat de startmotor door de motor aangedreven wordt doordat het vrijlooplager niet meer vrijloopt..

Een ferme tik met een rubber hamer tegen het blok op de plaats bij de startmotor wil nog wel eens helpen.
 
Na het demonteren en schoonmaken van het contactslot, is mijn trouwe K75 wederom op (voor mij) miraculeuze wijze aan de praat gegaan.
Het was nog even een fijnmechanisch klusje om goed in de gaten te houden waar de veertjes en kogeltjes teruggeplaatst moesten worden, maar na wat contactspray en zuurvrije vaseline heb ik vlgs de sleuteltips (?) uit het forum het contactslot weer gemonteerd en werkend gekregen.
Vermoedelijk de combinatie van zwakke accu en slecht contactslot maakte dat het probleem niet opgelost is na het vervangen van accu en het startrelais alleen!

Eind goed al goed. Allen dank voor het meedenken en geven van suggesties.

Slotje erop , dus
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan